• Dag 16

Santa Monica & LA.

De dag begon met wat mist van zee, dus besloten wij om vandaag te dingen te gaan zien die wij gepland hadden om te gaan zien. De Santa Monica pier, end of R66 trail vastgelegd, het strand waar Baywatch is opgenomen (Pammela was er net ff niet). Daarna Beverly Hills ...

• Dag 15

Santa Monica

Vanochtend 5 AM opgestaan, 6 AM weggereden, het was toen al 32 C. Een lange rit, 12,5 uur later in Santa Monica aangekomen. Onderweg de, voor ons inmiddels gebruikelijke R66 topics gezien. Via Los Angeles naar Santa Monica was een uitdaging. Je komt op de ringweg van LA, voegt ...

• Dag 14

Reis van Grand Canyon naar Lake Havasu.

Vanochtend wederom vroeg weggereden uit de Grand Canyon naar Lake Havasu. De ochtend begon fris 10C, na een paar uur was het 45C, nu 8 pm in Havasu en nog steeds 40 C pfffff, het koelt hier niet af. Havasu (of all places) is een soort Cannes. Luxe en groter ...

• Dag 13

Reis van Bluff naar Grand Canyon.

Bluff was best een leuke plaats, met name ons motel, midden in de bergen. In Utah is alles duurder dan in New Mexico of Arizona. Wij liepen in de avondschemering aan de rand van de bergen, doodse stilte, opeens rennen een aantal onbekende dieren ons voorbij, zij leken op een ...

Reis van Gallup naar Bluff.

Gisteravond in Gallup een paar behoorlijke regenbuien gehad, echter vanochtend vroeg was het alweer behoorlijk warm. Wij zijn in gesprek gekomen met een stel uit New Mexico, hun overgrootouders zijn ooit geëmigreerd vanuit Friesland, hun achternamen zijn Bijlsma en de Boer, grappig dat de Nederlandse namen hier blijven voortbestaan. De ...

• Dag 12

Reis van Albuquerque naar Gallup.

Onze laatste stop in New Mexico, morgen doorrijden naar Bluff Utah. De dag begon weer bloedheet, 8 AM al 28C, door de bergen richting Gallup werd het enigzins bewolkt, best wel fijn.
    Het gedeelte R66 wat wij vandaag reden ging door de bergen, een smalle weg veel haarspeld bochten en ...

• Dag 11

Reis van Santa Fe naar Albuquerque.

Gisteren in de avond hebben wij lopend een stuk Santa Fe verkend, een mooie relaxte stad met veel Mexiaanse en Indiaanse invloeden. De korte reis naar Albuquerque konden wij volledig op de historische route 66 rijden. Er waren weinig R66 overblijfselen te zien, dit gedeelte van de Route gaat volledig ...

• Dag 10

Reis van Tumacari naar Santa Fe

Vanochtend eerst 100 km teruggereden naar Adrian, Midpoint, dit mag je niet missen. Alle R66 travelers fotograferen Midpoint als bevestiging dat de eerste helft van R66 gereden is. Op Midpoint tref je alle nationaliteiten. Tot nu hebben wij alle R66 historic Byways gereden, alleen vanochtend terug van Tucumcari naar Midpoint ...

• Dag 9

Reis van Amarillo naar Tucumacari.

Gisteravond voor de deur van onze hotelkamer zittend parkeerde er een grote groep Harley Davidson rijders uit Denemarken, Zweden, Finland, Australië, Nieuw Zeeland, Noorwegen etc. Alleen het geluid al van al die motoren is genieten, ook in gesprek zijn met R66 adepten uit de hele wereld is bijzonder.
    Wij hebben ...

• Dag 8

Heeeee Amarillo

Vandaag van Oklahoma City naar Amarillo Texas gereden, een rit van 9 uur. In zuid Oklahoma wat regen gehad, in noord Texas een paar behoorlijke buien, lekker fris, hoe verder wij naar het westen rijden hoe warmer het wordt, nu in Amarillo 33C, ik schrijf deze blog voor het motel ...

• Dag 7

Reis van Tulsa naar Oklahoma City.

De echte R66 belevenis is begonnen. Wij rijden van oost naar west, hoe verder wij naar het westen rijden hoe meer R66 nostalgie. Het blijft opmerkelijk hoe gastvrij en vriendelijke de Amerikanen zijn. Halverwege Tulsa en OK City een stop bij een authentiek R66 cafetaria. Hier buiten en binnen rondgekeken ...

• Dag 6

Oklahoma here we are!

Vanochtend vroeg vertrokken uit Springfield Missouri naar Tulsa Oklahoma. Een bijzondere rit, wij komen onderweg dezelfde mensen / gelijkgestemde R66 adepten tegen, leuk om met mensen uit Europa en US in gesprek te komen en 500 mijl verder elkaar weer tegen te komen. Vandaag de historische dingen gezien waar wij voor ...

• Dag 5

Reis van St. Louis naar Springfield.

Weer naar Springfield, echter een andere plaats dan de voorgaande, wij zijn nu in Springfield zuid Missouri. Onderweg een aantal leuke historische R66 locaties gezien, echter nog niet hetgeen wij ervan verwachten. Vanaf morgen tijdens de reis van Springfield naar Tulsa Oklahoma wordt het interessanter en komen wij onderweg veel ...

• Dag 4

Reis van Springfield naar St. Louis

De reis was enigszins saai, veel mijlen echter weinig echt historische waarde. Behalve de interstates zijn er meerdere Subway's die hier parallel aan lopen, het is even puzzelen welke Subway en Byway de historische Route 66 zijn. Officieel bestaat R66 niet meer, er zijn dan ook geen goede wegenkaarten van ...

• Dag 3

Reis van Chicago IL naar Springfield IL

Vandaag is voor ons de R66 reis echt begonnen, 8 AM vetrokken uit Chicago, 4 PM in Springfield. Het koste relatief veel tijd om uit Chicago weg te komen, gewoon druk, veel volle rijbanen en veel verkeersregelichten. Gelukkig kwam ik nog een auto met Siemens reclame tegen. De eerste ca ...

• Dag 2

Chicago rustig aan

Vandaag een rustige dag gehad, de auto laten staan en Chicago lopend deels verkend, wat foto's gemaakt, op terrasjes een paar biertjes gedronken, lekker gegeten en om 8 pm slapen. Lekker lang geslapen, jet lag kwijt en nu 7 am on the road 430 km naar Springfield IL.

• Dag 1

Chicago

Zoals gebruikelijk was het het op Schiphol weer zo reizigeronvriendelijk als mogelijk. Zelf kiss & ride wordt getraineerd. Maar goed 6 wachtrijen en drie uur later eindelijk in het vliegtuig. United verzorgd de vlucht goed, ruime keuze uit films, muziek, voldoende beenruimte en regelmatig eten en drinken. Eenmaal op Chicago ...

Dag 1 reizen van Schiphol naar Chicago.

Wat is Route 66 en waar loopt hij?
    Route 66 is een weg in de Verenigde Staten, die helemaal van Chicago in Illinois tot Santa Monica in Californië loopt. De route, die eigenlijk een aaneenschakeling van afzonderlijke wegen is, heeft een lengte van ca. 3945 kilometer en is prima in ...