Dag 1

Chicago

Zoals gebruikelijk was het het op Schiphol weer zo reizigeronvriendelijk als mogelijk. Zelf kiss & ride wordt getraineerd. Maar goed 6 wachtrijen en drie uur later eindelijk in het vliegtuig. United verzorgd de vlucht goed, ruime keuze uit films, muziek, voldoende beenruimte en regelmatig eten en drinken. Eenmaal op Chicago O’Hare aangekomen hadden wij nogmaals 2 douane controles, inmiddels zijn onze vingerafdrukken 3 keer afgenomen en taloze keren verteld wat wij in de US komen doen, uiteindelijk wenste de douane ons een fijne R66, de douane passage is efficiënt ingericht, dit duurde ongeveer 10 minuten. Op het vliegveld waren de koffers reeds van de lopende band gehaald en konden wij direct naar Hertz om de auto op te halen. Wij waren geinformeerd dat Hertz een vestiging op het vliegveld heeft, dat is dus niet zo, een bus van Hertz haalt je van het vliegveld op. Eenmaal bij Hertz proberen ze aanvullende verzekeringen te verkopen, terwijl wij een zero risk hebben afgesloten, hier schijnt geen pechhulp onder te vallen, als je stil komt te staan wordt je niet geholpen, toch maar niet afgesloten pechhulp voor $ 10,- per dag??? Hertz zorgt maar dat het materieel in orde is.
Goed, wij hadden een Camaro Cabriolet gereserveerd, deze zou volgens de mederwerker van Hertz met een paar minuten buiten gereed staan, na een halfuur wachten, diverse gesprekken kon de manager ons informeren dat er geen Cabrio ter beschikking is, een bevestiging van Jan Doets voor een Cabrio heeft voor Hertz geen enkele waarde. Uiteindelijk stelde de manager voor dat wij maandag de auto kunnen omruilen voor een Cabrio, hier ga ik over nadenken, met name doordat het alternatief een echte Muscle Car, een Dodge Charger is en wij niet weten wat er voor een type cabrio gereed staat, daarnaast heb ik geen zin om 3 uur door de file naar Hertz te rijden. Eenmaal in auto starte deze met de heerlijke amerikaanse big block grom, beetje op de snelheid lettend richting het hotel. De 1e rit was leuk, de auto hangt lekker aan het gas en het verkeer wende weer snel, wel even opletten als je op de meest linker baan rijd en over 2 mijl een afslag moet nemen waarvoorje van 8 rijbanen moet wisselen. Uiteindelijk waren wij om 5 PM in het Lincoln hotel, 23:00 uur in NL. De valet parking is relatief duur, echter wel lekker luxe midden in een grote stad. Eerst maar ff een biertje gedronken in de rooftop buitenbar op 120 meter hoogte met een schiterend uitzicht over Chicago, meteen maar een hamburger gegeten. 8 PM tot 8 AM geslapen, na het ontbijt een stukje Chicago gaan ontdekken.