• Dag 21

De terugreis

Aan alles komt een eind, zo ook aan deze reis. Wat een geweldige reis hebben we gehad, met bijna alleen maar goed weer, fantastische uitzichten, leuk gezelschap, mooie wandelingen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Gisteren hebben we in Calgary de camper weer ingeleverd en dat verliep allemaal ...

• Dag 20

Cochrane

Vandaag weer een korte route naar onze laatste Campground. We hadden afgesproken om niet de Highway te rijden, maar de alternatieve route. Helaas misten we de afslag naar deze route. Na een aantal kilometer zagen we nog een afslag en ik gaf Leon instructie om alvast richting aan te geven ...

• Dag 19

Banff

We hebben het vandaag erg rustig gehouden, het is zo'n dertig graden. Eerst naar de VVV van Banff gereden voor wat informatie over de omgeving. Hier wat ideetjes opgedaan voor een wandeling. Een van die wandelingen zijn we gaan doen, maar dat was geen succes. We hebben de Fenland Trail ...

• Dag 18

Johnston Canyon

Vanochtend zijn de mannen naar het dorp gelopen om brood, dus we hadden lekker verse broodjes. Na het ontbijt op het gemakje richting Banff. We moesten vandaag maar 65 km rijden. Ook wel eens lekker. Onderweg zijn we gestopt bij Johnston Canyon, waar we een wandeling bergopwaarts langs de rivier ...

• Dag 17

Lake Louise en Morraine Lake

Vandaag weer een prachtige dag gehad. We zijn eerst naar Lake Louise gereden waar het erg druk was. Een prachtig meer , waar we een wandeltocht hebben gemaakt van 1,3 km naar een uitkijkpunt waarvan je heel mooi zicht had op het meer en het Chateau. Het was echt weer ...

• Dag 16

Jasper - Columbia Icefield

De mannen hadden de fietsen tot 09:00 uur vanochtend gehuurd, dus er moest nog gefietst worden voor het ontbijt. Om half 8 zijn ze vertrokken om om 9 uur bij de fietsverhuurder te eindigen. Daarna moesten ze de 3 km terug lopen naar de Campground waar Marleen en ik ...

• Dag 15

Jasper

Vanmorgen zijn de mannen eerst een rondje gaan fietsen, ze zijn om 07:00 uur al vertrokken en waren om half 10 weer terug voordat we gingen eten gaf Leon een nootje aan een eekhoorntje, wat was dat leuk. Ik heb heel veel foto's van dat eekhoorntje kunnen maken, want ...

• Dag 14

Jasper National Park

We zijn al 2 weken op pad en zijn het nog lang niet zat. Iedere keer komen we in een andere omgeving terecht. Vanmorgen eerst een stekker uitgeslapen, althans zo lijkt het, want het is hier een uur later dan in BC. Na het ontbijt een wandeling gemaakt naar Jasper ...

• Dag 13

Dutch Lake Clearwater - Jasper

We zijn net gearriveerd in Jasper en we hebben hier maar 8 uur verschil meer met Nederland, dus we komen al dichterbij! Haha! De Campers waren nog maar net neergezet er er zaten al gelijk 2 elks, een soort elanden, en enkele bergmarmotjes rond onze plek. Dus al gelijk weer ...

• Dag 12

Wells Gray Park

Vandaag begon de de dag vrij zonnig,maar helaas hebben we een aantal buien gehad. We zijn naar Wells Gray Park gegaan om wat watervallen te bekijken en dan vooral Helmcken Waterfalls. De eerste waterval die we tegenkwamen was de Spahats Falls, hoe prachtig was dit. Vervolgens doorgereden naar Helmcken ...

• Dag 11

Cache Creek - Clearwater

Vanmorgen weer lekker in de zo'n gezeten met het ontbijt met af en toe een druppel regen, maar we hadden de luifel uitgeschoven, dus we zaten wel droog. Na het ontbijt nog even de Campground bekeken. Hier bleek nog een hele toeristische trekpleister te zijn met allemaal Western gebouwen. Er ...

• Dag 10

Whistler - Cache Creek

Vanmorgen voor het ontbijt al een wandeling in de omgeving van de Campground gemaakt. We zijn lekker op het gemak opgestart om daarna te vertrekken richting Cache Creek., maar eerst moesten er boodschappen wordn gedaan en getankt. Want als je naar afgelegen Plaatsen als Cache Creek gaat, moet je zorgen ...

• Dag 9

Nanaimo - Whistler

Vanmorgen al vroeg uit bed, half 8, dus samen met Leon naar Brannen Lake gewandeld. Onderweg zagen we een hert. Het Brannen Lake was mooi, maar niet zo spectaculair. Om kwart voor 9 ontbeten en toen op weg naar de veerboot die van Departure Bay naar Horshoe Bay vaart. Het ...

• Dag 8

Reis van Ucluelet naar Nanaimo

Vandaag een rustige dag. We hadden een behoorlijk tripje voor de boeg, maar voordat we vertrokken zijn we toch nog even naar Ucluelet zelf gereden. een leuk klein vissersdorpje, waar we even aan het water hebben gekeken, waar we nog een paar zee arenden zagen vliegen en daarna naar de ...

• Dag 7

Het strand bij Ucluelet en Bearwatch

Vandaag eerst eens lekker uitgeslapen, want dagen zoals wij hebben gehad de laatste week gaan hun tol eisen. Het is allemaal geweldig, maar ook erg vermoeiend. Gelukkig slaap ik lekker in de camper. Ontbijtje weer lekker buiten in de zon kunnen nuttigen. Na het ontbijt eerst onze Bearwatch tour geboekt ...

• Dag 6

Buchartgardens en reis naar Ucluelet

Vanmorgen al een beetje op tijd opgestaan na een heerlijke nachtrust. Want ik kan je verzekeren, 3 uur op het water in de zon, daar slaap je wel van. Om half 10 vertrokken richting Butchartgardens en ik heb toen voor het eerst met de camper gereden. Ik vind het machtig ...

• Dag 5

Whale Watch Tour in Victoria

Vandaag was het dan de dag van de Whale Watch Tour. vanmorgen op het gemakje ontbeten om daarna met onze camper richting Victoria te vertrekken. Daar aangekomen eerst gekeken waar we 's middags moesten zijn voor onze boottocht. toen we dat wisten zijn we nog even Victoria in geweest met ...

• Dag 4

Overtocht naar Vancouver Island

Vanmorgen was het al vroeg opstaan, 07:00 uur ontbijten, want om 08:00 uur werden we al opgehaald door GoWest. Precies 08:00 uur stond die dan ook klaar voor het hotel om ons naar de verhuurlocatie van de camper te brengen. Eenmaal daar aangekomen werd alles uitgelegd en ...

• Dag 3

Capilano Suspension Bridge en Gastown

Vanochtend hebben we de fietsen terug naar de verhuurder gebracht en van daaruit zijn we vertrokken naar het Waterfront om daar de Seabus te nemen naar de overkant, North Vancouver. Het was net als vroeger de veerboot Vlissingen-Breskens, aleen deze was iets sneller. Eenmaal aan de overkant in de bus ...

• Dag 2

Stanley Park en Grantville Island

Gisteravond is Leon direct zijn bed in gedoken om er vanmorgen pas weer uit te komen. Gelukkig voelde hij zich vandaag weer helemaal fit. Ik ben gisteravond nog wel even met Kees en Marleen de stad in gegaan om een hap(je) te eten bij The Grasshopper. Eenmaal terug in ...

• Dag 1

Reisdag 1 Het Vertrek

Afgelopen maandagavond 8 juni 2015 om 19:00 uur hebben we de trein gepakt richting Schiphol, dit om onze reis relaxed te beginnen en dat is zeker gelukt. we hebben een overnachting gehad in het Ibis Budget hotel vlakbij het vliegveld. Daar hebben we heerlijk geslapen en totaal geen last ...