Dag 1

Reisdag 1 Het Vertrek

Afgelopen maandagavond 8 juni 2015 om 19:00 uur hebben we de trein gepakt richting Schiphol, dit om onze reis relaxed te beginnen en dat is zeker gelukt. we hebben een overnachting gehad in het Ibis Budget hotel vlakbij het vliegveld. Daar hebben we heerlijk geslapen en totaal geen last gehad van de vliegtuigen die af en aan vliegen. Om half 10 konden we met de shuttlebus naar het vliegveld, waar we om 10:00 uur konden inchecken. Dit verliep allemaal erg vlot, zodoende hadden we genoeg tijd om nog even naar de service air lounge te gaan en daar ons ontbijt te nuttigen. rond 12 uur konden we dan gaan boarden. Het ideale was dat we option plus hadden, dus mag je als eerste het vliegtuig in. Hierdoor werden we ook heerlijk verwend tijdende vlucht met een dekentje, oogmasker, oordopjes, nekkussen en allerlei extra's zoals snacks, wijn enz. Het ontbrak ons aan niets gedurende de hele reis. Het is hier nu lokale tijd 17:38 uur terwijl het bij jullie nu midden in de nacht is. We zijn rond 13:00 uur geland in Calgary, waar de meeste mensen uitstapten. Helaas voor Leon moesten we toen weer opstijgen om verder naar Vancouver te vliegen. Leon was nl. hartstikke beroerd geworden van de landing. Dat uurtje dat we nog moesten vliegen heeft hij niet echt meegekregen met zijn hoofd boven een plastic zak. Om 15:15 uur dan eindelijk geland in Vancouver en met de taxi naar het hotel gegaan. Leon is in zijn bed gekropen en komt er niet meer uit voor morgenochtend. Ik ga nog even met Kees en Marleen de stad in, even wat eten en dan 'vroeg' het bed in. Het was een lange dag.