• Dag 15

Terug naar Amsterdam

Het is een korte vlucht van 8 uur en 45 minuten naar Schiphol. We genieten nog na van de prachtige natuur en wildlife. We zijn zeer onder de indruk de vriendelijke Canadezen en de relaxte atmosfeer.

• Dag 14

Laatste dag in Vancouver

Na een uitstekend ontbijt in Moxie’s checken we uit bij Sandman Airport hotel. We leveren de huurauto in en gaan naar de vertrekhal van YVR.

• Dag 13

Terug naar Vancouver

We genieten van de prachtige omgeving tijdens onze rit over de Sea-to-sky highway en rijden door Stanley Park naar Downtown Vancouver. Hier stoppen we bij True Confessions op Denman St. voor heerlijke taart. S’middags bezoeken we China Town en daarna het Richmond shopping centre.

• Dag 12

Squamish

Vandaag een prachtige route door een heel gevarieerd landschap. Steile bergpassen, snelstromende rivieren en watervallen. We maken een stop in Whistler. Het centrum is heel mooi en autovrij. Veel dure winkels en restaurants. Leuk om hier een uurtje rond te lopen. Het is druk met mountainbikers die met de skiliften …

• Dag 11

Kamloops

Na een prima verblijf in de Helmken Falls lodge rijden we naar Kamloops. Het landschap verandert van heel bergachtig naar steppengebied. Halverwege stoppen we bij een McDonalds in handen van een Indianen familie. Na een mooie rit komen we aan in Kamloops en bezoeken een Walmart. Ons hotel is weer …

• Dag 10

Clearwater

Vandaag vertrekken we naar Clearwater. De route is bergachtig met soms steile stukken. Onderweg begint het te sneeuwen. Je ziet duidelijk de vorstgrens op de boomtoppen. Na enige tijd door de ongerepte natuur te rijden zien we the blue river safari, maar omdat het regent besluiten we verder te rijden …

• Dag 9

Jasper

Jasper is een heel gezellig stadje met een mooi centrum en goede restaurants. Hier zagen we een elk. Op weg naar Maligne Lake zien we een groepje steenbokken. De route naar het meer is bijzonder mooi. Bij het meer lopen we naar een uitzichtpunt met prachtig zicht op besneeuwde bergtoppen …

• Dag 8

Athabaska glacier

De reis gaat verder naar Jasper. Het wordt kouder en bewolkt. Onderweg stoppen we bij de Athabaska glacier. We gaan met de Columbia Icefield bus de glacier op. Boven sta je op een enorme ijsvlakte met een dikte van 300 meter. Jammer dat de glacier steeds kleiner wordt. Hierna gaan …

• Dag 7

Op weg naar the Crossing

Het begin van de Icefields Parkway. Een prachtige route, dwars door de Rocky Mountains. Je passeert diverse mooie meren zoals Bow Lake en Peyto Lake. Het is zeker aan te raden om de wandeling naar het uitzichtpunt van Peyto Lake te maken. In de loop van de middag aangekomen bij …

• Dag 6

Banff

Vandaag een drukke dag. S'ochtends eerst naar het meer "Lake Louise". Wat mij betreft een van de mooiste meren in Canada. Ook met de kabelbaan naar boven. Daarna naar Banff. Een heel gezellig stadje met leuke winkels en restaurants. Zeer de moeite waard om hier te verblijven. Tegen de avond …

• Dag 5

Lake Louise

Na een rit van 4 uur kwamen we bij Lake Louise. Onderweg eerst een Nationale parken pas gekocht bij het visitors centre van Yoho National Park. Yoho is een heel mooi park met de Rocky Mountains op de achtergrond. Het hotel is de Mountaineer Lodge. Ook hier weer een heel …

• Dag 4

Revelstoke

De volgende bestemming is Revelstoke. Je waant je hier terug in de tijd. Achter ons hotel "Three valley lake Chateau" was een ghost town. Onze kamer had een prachtig uitzicht op het meer. S'middags het stadje Revelstoke bezocht. Leuk om hier een paar uurtjes te verblijven.

• Dag 3

Naar Kelowna

Vandaag een mooie route van ca. 2,5 uur vanaf Vancouver richting Kelowna. Ingecheckt in het Accent Inn Hotel met ruime kamers en heel vriendelijk personeel. Het ontbijt was inbegrepen en erg goed. S'avonds een wandeling gemaakt langs de haven met veel leuke restaurants. De omgeving van Kelowna is voornamelijk …

• Dag 2

Downtown Vancouver

S'ochtends ontbijt bij Moxie's. Een leuk restaurant met goed ontbijt. Daarna een flinke wandeling naar Canada Place. Daar hebben we de Fly Over gezien. Een mooie film waarbij je letterlijk over Canada vliegt. Doorgelopen naar Stanley Park waar we een rit met de paardentram hebben gemaakt.

• Dag 1

Amsterdam - Vancouver

Na een non stop vlucht van bijna 10 uur kwamen we om 11.30 uur aan in Vancouver. Bij de immigratie was het heel druk. Taxi genomen naar ons hotel, the Sandman Suites in down town Vancouver. We hadden een mooie kamer op de 14 verdieping. S'middags nog even gewandeld …