• Dag 19

Van LA naar Amsterdam

De vlucht van LA naar Amsterdam duurt 9.45 uur. Tijdens de vlucht hebben we alle tijd om onze indrukken te verwerken. Vooral Japan town in San Francisco heeft ons aangenaam verrast. Het is een rustige wijk met een geheel eigen sfeer. Je kunt hier vandaan mooie wandelingen maken naar ...

• Dag 18

Terug naar huis

De huurauto wordt weer ingeleverd bij Hertz. We hebben ingecheckt en vliegen straks via LA naar Amsterdam. Het is rustig op het vliegveld in Las Vegas en het verloopt heel efficiënt. We stoppen onze laatste dollars in The wheel of Fortune en eten een burger bij Ruby.

• Dag 17

Laatste dag in Vegas

Helaas zit de vakantie er weer op. Morgen naar huis. Maar eerst nog even bij zwembad en een laatste wandeling over de Strip. Daarna steak bij Outback

• Dag 16

Down town Las Vegas

Vanochtend de Gold and Silver Pawn shop bezocht. Daarna de North Premium outlet. S’middags naar the Venetian en Caesars Palace. Geweldig ! S’avonds naar Fremont Street.

• Dag 15

Naar Las Vegas

Vandaag een lange rit van LA naar Las Vegas. Onderweg stoppen we in Barstow. Aan her eind van de middag komen we aan in Las Vegas en checken we in bij Tuscany suites. We hebben weer een prachtige kamer. S’avonds uitstekend gegeten bij Marilyn’s.

• Dag 14

Universal Studios

Vanochtend vroeg met de trolley naar Universal Studio’s, want we hebben een early entry. Wat een geweldig pretpark blijft dit. Onlangs hebben ze nieuwe attracties toegevoegd. Op verzoek van Carin hierbij nog wat foto’s.

• Dag 13

Hollywood

We gaan naar Hollywood via Beverly Hills en Rodeo Drive. Daarna naar de Walk of Fame, wat souveniers gekocht en dan inchecken bij The Garland. Ook hier weer een prima kamer met uitzicht op het zwembad. S’avonds steak gegeten bij Outback steakhouse.

• Dag 12

Downtown Santa Monica

Na het complementary breakfast gaan we naar 3rd street en de Pier. Het plan is om daarna over het strand te lopen naar Venice Beach. Er is hier zoveel te zien en te beleven. Het weer blijft prachtig en we vermaken ons prima in Venice.

• Dag 11

Naar Santa Monica

Een stralende dag vandaag. We gaan via Camarillo naar Santa Monica. Op advies van buurvrouw Anjo bezoeken we eerst het Premium outlet Centre. Wat een mooie winkels allemaal. Als je van shoppen houdt kun je het hier makkelijk een dag volhouden. Hier nemen we een maaltijd bij Applebees. Daarna volgen ...

• Dag 10

Down town Santa Barbara

Het is bewolkt. We gaan eerst naar het historisch centrum aan het einde van State street. De omgeving doet spaans aan met vele winkels en restaurants, maar ook met verscholen pleintjes. Erg leuk om hier een paar uur door te brengen. Daarna gaan we naar de pier waar je een ...

• Dag 9

Naar Santa Barbara

We verlaten onze mooie kamer in The Cliffs Resort. De volgende bestemming is Santa Barbara. Het is nog vroeg en er hangt zeemist. We gaan naar een grote outlet in Pismo Beach. Eerst tanken want de Toyota heeft aardig wat verbruikt in de Big Sur. Gelukkig is de benzine betaalbaar ...

• Dag 8

Op weg naar Pismo Beach via the Big Sur

Eerst ontbijten bij Denny’s. Daarna de koffers gepakt en gewandeld door het historic centre en Fisherman’s Wharf. Dan de prachtige Pacific Coast Highway op en via Big Sur richting Pismo Beach. Wat mij betreft een van de mooiste routes ter wereld. Onderweg maken we veel stops bij o ...

• Dag 7

Monterey Aquarium

Vandaag het Monterey Aquarium. Elke keer weer heel mooi en bijzonder om te bezoeken. S’middags naar Canary Row en dan naar Del Monte shopping centre. Erg lekker gegeten bij Panda Express.

• Dag 6

Naar Monterey

Nog even ontbijten op het terras van onze kamer en genieten van het mooie weer. Om 10.00 uur uitgecheckt en daarna richting Mariposa. Hier gestopt voor broodjes bij Subway. Mariposa is een leuk Cowboy stadje. Daarna op pad richting Monterey via Los Banos waar we een Walmart hebben bezocht ...

• Dag 5

Yosemite NP

Vanochtend vroeg naar Yosemite NP. Het was al behoorlijk druk omdat het zondag was. Yosemite is een van de mooiste parken in California. Prachtige rotspartijen, hoge watervallen in een schitterende omgeving. En we zagen herten.

• Dag 4

Naar Yosemite

De huurauto opgehaald. Een grote Toyota Sienna. Eerst nog even boodschappen gedaan bij Safeway en nu op weg naar Yosemite. Onderweg stoppen we voor de lunch bij Denny’s in Merced. Hierna een mooie afwisselende route via Mariposa naar de Yosemite View Lodge. Het hotel ligt bijna bij de ingang ...

• Dag 3

Japan town

Broodjes bij Safeway gehaald en daarna een wandeling naar Alamo Square. Het is zonnig met een strak blauwe hemel. Hierna doorgelopen naar de Townhall. S’ middags een broodje gegeten bij Saigon Sandwich en daarna Japan Town bezocht.

• Dag 2

Down town SAN Francisco

Vandaag een prachtige dag in SAN Francisco. Ontbijt in Japan town, daarna lopen naar Union Square en met de tram naar Pier 39. Een mooie boottocht gemaakt met de Blue and Goldfleet. We varen om Alcatraz en onder de Golden Gate Bridge door. Daarna Ghiradelli bezocht en chocolade geproeft. We ...

• Dag 1

Van Amsterdam naar SAN Francisco

Vanochtend vroeg vertrokken naar Schiphol. Onze vlucht KL 605 vertrok 10 minuten later om 10.00 uur. De vlucht verliep vlot. Bij SAN Francisco AirPort was het zeer druk bij de immigratie. Daarna snel met de taxi naar Hotel Kabuki. Het hotel is zeer netjes en we hebben een mooie ...