• Dag 24

Weer thuis (laatste update)

Vanmorgen om 8:45 uur zijn we weer geland op Nederlandse bodem. We hebben een prima vlucht gehad en kunnen zoals we al eerder schreven terug kijken op een prachtige en onvergetelijke vakantie. We hebben totaal: ±18.000 km gevlogen, 4.450 km gereden en 1.170 liter brandstof verbruikt …

Buddy here we come!!!

En dan is de laatste dag aangebroken van onze onvergetelijke reis in de USA. Wat hebben we veel gezien en genoten, te veel om op te noemen. Gisteravond het geheel afgesloten met een heerlijke BBQ en als klapstuk nog een beer gespot!was welliswaar een wasbeer maar toch.... De boys …

• Dag 23

Van Yosemite Lake naar (Castro Valley) San Francisco

De laatste echte vakantiedag is aangebroken!!! Morgen staat in teken van de terugreis. Gisteravond nog met z'n alle een potje hartejagen gespeeld en opa Theo we moesten zeggen dat Dion inmiddels 4x achter elkaar heeft gewonnen met 2 keer een "pit". Hij zegt dat hij net zo goed als u …

• Dag 22

Dagje Yosemite Park

Vannacht heerlijk geslapen, lekker koel (16 graden) dus er hoefde geen airco aan!! Dat slaapt wel zo rustig hahaha. Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 8:30 uur waarna we na het ontbijt even het Wifi point opzochten om al het nieuws uit de wereld tot ons te krijgen. We zijn rond …

• Dag 21

Van Mammoth N.P. naar Yosemite N.P.

We zijn vandaag vertrokken om kwart voor 10 naar Yosemite Nationaal Park. Voordat we de Tiogapass op gingen, hebben we boodschappen gehaald in Lee Vining. En getankt bij het duurste tankstation tot nu toe. Toen de Tiogaroad op, prachtig ook weer! Idylische plaatjes van hoge bergen, granietbergen, bomen en heldere …

• Dag 20

Mammoth lakes rainbow waterfalls

Eerst nog even over de Wifi van gisteren...... Man man wat een k.t wifi op de camping. Zojuist de overige foto's nog even toegevoegd!
    Vanmorgen lekker uitgeslapen en rond 8:45 zaten judith en ik lekker buiten bakkie te doen. Vannacht geen last gehad van "beren", en helaas ook …

• Dag 19

Rijdag van Las Vegas naar Mammothlakes

Ik, Judith, wil even nog wat kwijt over Las Vegas! Wat een belevenis en wat een pracht en praal. De jongens en ik keken onze ogen uit. Wat gaaf om overdag te kijken met je eigen camper. We wisten niet hoe snel we alles op de foto en film moesten …

• Dag 18

Van Zion naar Las Vegas

Pfffff,we komen net thuis van een avondje Las Vegas. Wat een stad, even bijkomen geweldig. Vanmorgen om 7:00 uur eruit om rond 8:30 uur weg te rijden. We waren rond 11:15 uur in Las Vegas dus eerst met de grote camper over de boulevard, geweldig wat …

• Dag 17

Bezoek aan Zion National Park

Gisteravond hebben lekker ge-BBQ op een vuurtje die Raoul gemaakt heeft van gewoon hout wat hij had gesprokkeld. Heerlijk alleen stond Raoul in de regen....... Gisteren en net als vandaag waarschuwde ze hier voor een flash flood, dat is een stoom water uit de bergen die ineens kan ontstaan ivm …

• Dag 16

Van Bryce Canyon naar Zion National Park

Jaaaaaa toch Wifi gevonden....., natuurlijk bij de plaatselijke pub! Vanmorgen vroeg opgestaan om vervolgens rond 10:30 uur richting Zion te rijden. Het is een van de kortste routes vandaar van onze trip de zogenaamde "tunnelroute" overnd highway 12 en 89. Prachtig al die andere gezichten van uitzichten nadat je …

• Dag 15

Bryce Canyon National Park

Gisteravond lekker fikkie kunnen steken bij de camper. Raoul helemaal in zijn nopjes...., net als de andere twee. Ze gingen zelfs marshmallows maken boven het vuur. Hierna ging de fles rose open en de mannen aan het bier of cola, gezellig nabij het kampvuur spelletjes doen. Vanmorgen lekker uitgeslapen en …

• Dag 14

Van Moab naar Bryce Canyon

Vandaag hebben we een rijdag gehad. We zijn redelijk vroeg vertrokken, om half tien en we zijn afgeweken van de snelweg en hebben de site seeing weg genomen. Dwars door hoge bergen en diepe dalen met leuke spannende bochten. Judith heeft ook weer twee uurtjes gereden en heeft helemaal de …

• Dag 13

Bezoek aan Canyonlands

Gisteravond hebben we voor het eerst een flinke regenbui gehad met onweer. Hollanders als wij zijn, zijn we gewoon blijven kaarten onder ons zonneluifel. Het had wel wat. Vandaag zijn we om 10.15 uur vertrokken naar Canyonlands National Park. Wederom fantastisch! Wij zaten in het gedeelte dat The Island …

• Dag 12

Bezoek aan Arches National Park in Moab

De mannen hebben vandaag uitgeslapen tot half tien. Dit kwam omdat het vannacht warm was, dus de ene wil de airco aan en de ander uit. We sliepen daardoor pas om 1.00 uur. Wel tot laat gehartenjaagd. Smiley. We staan op deze camping drie nachten, en van hieruit gingen …

• Dag 11

Van Monument Valley naar Moab

Gisteravond zijn we met z'n allen nog met een busje naar het Gouldings Lodge (museum van het ontstaan en geschiedenis van Monument Valley) gweest. Daar hebben we nog mooie foto's gemaakt en genoten van het uitzicht. Terug op het RV park hebben we lekker de BBQ aangestoken. Vanmorgen laat wakker …

• Dag 10

Van de Grand Canyon naar Monument Valley

Vandaag om 7:45 uur wakker na een heerlijk nachtje slapen. We gaan de Grand Canyon verlaten om onze route te vervolgen naar Monument Vally in de staat Utah. Geweldig tussen de indianen slapen...., nou ja je merkt er op het RV park niet zo veel van maar als je …

• Dag 9

Wandeling door de Grand Canyon

Na een ochtend die we bij de camper nog even nabeleefde gingen we even een bakkie doen bij het restaurant "de twee gouden bogen" (MC Donald's....) Kick nog even snel op de foto met een "loeier", hij neemt alle ambulances, brandweer en politie op de foto of film (vindt hij …

Helicoptervlucht over de Grand Canyon

Vanmorgen om 6:00 uur ging de wekker want om 7:45 uur moesten we ons melden bij de Grand Canyon airport! Na 15 min. Rijden waren we er al en konden we ons inchecken. Eerst wegen......, dit om de juiste verdeling te hebben in de helicopter. Vervolgens een veiligheidsfilmpje …

• Dag 8

Van Lake Havasu naar Grand Canyon

Vandaag hebben we het extreem warme Lake Havasu verlaten om richting de Grand Canyon te gaan. We hebben bij Kingman besloten om de Route 66 te gaan vervolgen. Is wel omrijden maar deze oude weg is dat dan ook wel zeker waard. Judith heeft hier ook haar eerste kilometers gemaakt …

• Dag 7

Van Los Angeles naar Lake Havasu

We werden rond 7:30 uur wakker na een leuk avondje "boerenbridge" en na afloop gingen de boys nog even chillen met een groepje nederlanders en amerikanen. Wij konden toen nog even een borreltje toe doen. Gistermiddag zagen we de grote bosbranden al in LA, deze waren goed te zien …

• Dag 5

Van Oceano naar Los Angeles

Vandaag waren we om 8:00 uur wakker, Raoul heeft eieren met bacon gemaakt voor iedereen en vanaf de camping zijn we voor de eerste keer gaan tanken ($2,79 per gallon, is ongeveer €0,70 per liter). Hierna boodschappen gedaan en via de Highway 101 naar Santa Barbara gereden …

• Dag 4

Monterey naar Oceano

Een reis om niet snel te vergeten, wat een mooie uitzichten en een prachtige natuur op en langs de Highway 1. We waren om 7:00 uur wakker en na heerlijk buiten hebben gegeten zijn we gaan rijden via de Monterey Bay naar the 17 Mile Drive. Vele mooie vergezichten …

• Dag 3

Camper ophalen en route naar Monterey

Vandaag waren we vroeg wakker en hebben ons ontbijt gehaald bij de Subway en koffie bij de Starbucks. Dit lekker op gegeten op de kamer en een taxi besteld om 10:00 uur. Er kwam een grote Ford aan rijden met Wifi en al er in. De chauffeuse was een …

• Dag 2

San Fransico by bike

Vanmorgen heerlijk gegeten tegen over het hotel (Sam's diner...) en na een stevig ontbijt zijn we gaan lopen naar Lombard street, deze slingerweg was een mooie bezienswaardigheid, de boys vonden het prachtig. Hierna de fietsen opgehaald en de route vervolgd naar de Golden Gate Bridge, wat imposant deze brug met …

• Dag 1

Amsterdam-San Francisco

Het is 20 juli 6.35 uur. Wakker en wel in het hotel. De vlucht is gister super gegaan. Het was eigenlijk zo om. Genoeg te eten en te drinken en met filmpjes kijken, spelletjes spelen en muziek luisteren is de tijd zo om. Vanaf het vliegveld met de metro …

Nog een nachtje slapen......, nou ja slapen!! Het is morgen the big day, wij en de boys hebben er onwijs veel zin in. Tassen zijn gepakt en de broodjes liggen gesmeerd en wel in de koelkast. Straks moeten we Buddy naar Opa en Oma brengen (zal wel even lastig worden …

• Dag 1

Nu de laatste officiële spullen geregeld zijn (TomTom en nationale parken pas, gekocht via marktplaats...) begint het spannend te worden. Reistassen gekocht want dat is handig voor de ruimte tov een koffer en diverse verloopstekkers want de boys zullen hun mobiele telefoons op willen laden...., nu maar hopen op regelmatig …

Voorbereiding

Voorpret is begonnen, tickets zijn binnen en de planning wanneer hoe en wat zal de aankomende weken rond gemaakt worden.