Dag 22

Dagje Yosemite Park

Vannacht heerlijk geslapen, lekker koel (16 graden) dus er hoefde geen airco aan!! Dat slaapt wel zo rustig hahaha. Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 8:30 uur waarna we na het ontbijt even het Wifi point opzochten om al het nieuws uit de wereld tot ons te krijgen. We zijn rond 11:30 uur gereden naar Yosemite Valley waar we een van de hoogste watervallen gingen beklimmen!! Het was een barre tocht die steil omhoog ging met de afgrond naast ons....., prachtig om te doen met het gezin. Op het einde van de beklimming was de beloning een prachtig uitzicht!! Om de echte top te bereiken moesten we nog 60 min. Lopen en dat was echt te veel. Er waren er een paar die er doorheen zaten (leuk dan om ze toch tijdens de beklimming verder te krijgen om door te gaan), we moeten echt zeggen dat het knap was van iedereen om deze tocht te doen vandaag. Rond 15:00 uur gingen we de afdaling inzetten, dat lijkt gemakkelijk maar de tenen tikken wel erg vaak tegen het neusje van de schoen aan!! Tevens opletten dat je niet wegglijd want het was rotsachtig en soms zanderig. Rond 500 meter vanaf het dal zag Kick ineens een slang!!!! Deze kroop over het pad heen en sisste richting hem, dus gauw de camera erbij (Kick heeft met zijn telefoon een prachtige foto, ik heb zijn kop niet goed op een vd foto's staan), helaas is de wifi hier barre slecht dus deze foto krijgen jullie nog.... Na afloop gingen we zwemmen bij de El Capitain (een berg waar vele klimmers zich op stuk bijten om te beklimmen), omdat ik (Robert) het zo warm had kroop ik direct het water in!! Lekker zwemmen in het kraak heldere koude water gillen de boys en Judith ineens dat er een slang nabij mij in het water zwemt! Nou dan is de tocht naar de kant snel gemaakt hoor....., kwam er vervolgens nog een tweede bij (ff slikken hahaha) We hebben dus alles bijna gezien alleen nog geen wilde beren! Wie weet vanavond of morgen nog! Omdat de zwempartij abrupt werd afgebroken zijn we richting het RV park gegaan waar Kick en Dion heerlijk hebben gezwommen in de rivier op het park. Morgen gaat de rit naar San Francisco waar we onze laatste dag door zullen brengen. Onderweg zullen we nog vele mooie dingen zien maar de boys zeggen alle drie "we gaan geen bergen meer beklimmen en wandelingen doen......, ut is mooi weest"!!!