• Dag 20

Gone with the wind

Donderdag 18 augustus. Vanmorgen gaan we met de streetcar, een soort van ouderwetse tram, naar het Garden district. Dit is een wijk in New Orleans waar o.a. huizen staan van voor de civil war in de 19e eeuw. Op ons gemak wandelen wij door de wijk en kijken wat …

• Dag 19

French Quarter, New Orleans

Woensdag 17 augustus. Vandaag hebben we onze laatste lange autorit voor de boeg, nl. van Natchez naar New Orleans. Voordat we in Natchez wegrijden, nog snel een foto maken van het uitzicht op de Mississippi. Via een andere route dan gepland, ivm de overstromingen in Louissiana, rijden we naar New …

• Dag 18

Natchez antebellum

Dinsdag 16 augustus. Na een heerlijk Southern style ontbijt in ons hotel in Jackson, vertrekken we voor een relatief korte autorit naar Natchez. Rond 11 uur komen we aan in Natchez. Omdat we behoorlijk vroeg zijn, kunnen we nog niet inchecken bij het hotel. Daarom gaan we bij de overburen …

• Dag 17

Jackson Mississippi

Maandag 15 augustus. Vandaag verlaten we Memphis en daarmee ook de staat Tennessee en gaan naar Jackson in Mississippi. Op ons gemak rijden we naar Jackson, een ritje van 214 mijl. Onderweg stoppen we bij een Walmart, een hele grote supermarkt waar je naast etenswaren ook kleding en huisraad etc …

• Dag 16

Meeting Graceland

Zondag 14 augustus. Vandaag staat ons bezoek aan Graceland op het programma. We hebben kaartjes voor 9.30 uur, dus we gaan op tijd op pad. Als we bij Graceland aankomen, is het al behoorlijk druk. Waarschijnlijk omdat het deze week Elvis week is. We beginnen ons bezoek aan Graceland …

• Dag 15

Van country naar rock

Zaterdag 13 augustus. Vandaag staat er weer een autorit op de agenda, van Nashville naar Memphis. Vanochtend op ons gemak opgestaan en beide lekker even in de douch geweest om fris de dag te beginnen. Nadat de koffers zijn ingepakt en te zijn uitgechecked, gaan we nog even ontbijten bij …

• Dag 14

Country past & present

Vrijdag 12 augustus. Vandaag zijn we de dag begonnen met uitslapen, om daarna te verzinnen wat we vandaag eens zullen gaan doen in Nashville. Om wat meer te weten te komen over de geschiedenis van de Country music besluiten we om naar de Country Music Hall of Fame te gaan …

• Dag 13

Nashville here we come

Donderdag 11 augustus. Vandaag verruilen we de bos/bergachtige omgeving waar we vanaf zondag door heen zijn gereden, voor het mekka van de country muziek. We hebben een ritje van 214 mijl voor de boeg, waar we 4 1/2 uur over hebben gedaan. Tijdens de rit van Gatlinburg naar …

• Dag 12

Relaxen in Gathlinburg

Woensdag 10 augustus. Vandaag is een dag dat niets moet, maar alles mag. Vanmorgen zijn we met de auto naar het bezoekerscentrum van de Great Smokey Mountains in Gathlinburg gereden om daar een wandeling van ongeveer 2 uur uit te zoeken. Onze keuze is gevallen op een wandeling naar "Laurel …

• Dag 11

Toeristische route naar Gathlinburg

Dinsdag 9 augustus. Vandaag hebben we een erg kort autoritje vergeleken met de andere dagen voor de boeg. De rit van Asheville naar Gathlinburg is maar 80 mijl. Als we vertrekken uit Asheville is de lucht grauw en grijs en valt er motregen, maar gelukkig schijnt uiteindelijk achter de wolken …

• Dag 10

Autotrip naar Asheville

Maandag 8 augustus. Na een goede nachtrust van de reis van gisteren, zijn we vanochtend om 8.30 uur aan onze autotrip naar Asheville begonnen. Ondanks dat we op de interstate rijden, gaat de weg door een prachtige omgeving. Het maakt niet uit of je links, rechts, voor of achter …

• Dag 9

Autorit naar Roanoke

Zondag 7 augustus. Vanmorgen zijn we met de metro naar Union Station gegaan om onze huurauto op te halen. We waren wel nieuwsgierig wat voor een soort auto we mee zouden krijgen. Het is uiteindelijk een Nissan Altima geworden. De eerste uitdaging ligt meteen al voor ons. Hoe komen we …

• Dag 8

Op de koffie bij Obama

Zaterdag 6 augustus. Vandaag zijn we Washington gaan verkennen. Vanaf het hotel was het ongeveer 20-30 minuten voordat we bij het Witte huis terecht kwamen. Het was al behoorlijk klef warm dus we voelde de zweetdruppeltjes al overal uit komen. Op ons gemak hebben we wat rondgekeken bij het Witte …

• Dag 7

Goodbye Philadelphia, hello Washington DC

Vrijdag 5 augustus. Vanmorgen hebben we weer gezellig bij de Reading Terminal Market zitten ontbijten waarna we nog even op ons gemak over de markt hebben gelopen. Daarna terug naar het hotel om onze bagage op te halen en naar de overkant van de straat te lopen om daar de …

• Dag 6

Philadelphia

Donderdag 4 augustus, vandaag de dag begonnen met een ontbijt bij Reading Market. We waren vroeg en konden nu rustig rond lopen om alles goed in ons op te nemen. Na ons ontbijt zijn we begonnen aan onze wandeling door het historisch gedeelte van Philly. Het bekenste van de stad …

• Dag 5

Goodbye New York and Hello Philadelphia

Woensdag 3 augustus. De koffers zijn weer gepakt. Het is weer tijd om New York te verlaten. Rond 11 uur zijn we op ons gemak naar Madison Square Garden gelopen, waaronder het Pennsylvania station zit. Om 11:35 uur zijn we met de Amtrak vertrokken naar Philadelphia. De Amtrak is …

• Dag 4

High Line

Dinsdag 2 augustus. Een 4-tal blokken van ons hotel verwijderd begint de High Line. Van origine was de High Line een spoorlijn die op een hoogte van ongeveer 7 meter boven straat niveau lag. Omdat de High Line niet meer als spoorlijn ingebruik was, is deze omgebouwd tot een park …

• Dag 3

Downtown Manhattan

Maandag 1 augustus. Vandaag zijn we met de metro naar het Financial district in downtown Manhattan gegaan voor een bezoekje aan het 9/11 Museum en memorial. Het plein waar ooit de twee Twin Towers stonden is nu een mooie gedenkplek met op de plek van de torens de basins …

• Dag 2

New York

Zondag 31 juli vroeg uit bed, de Harlem Gospel Tour staat op de planning. Met de metro gaan we naar het vertrekpunt van de wandeling. We starten de Tour met een wandeling door de wijk Harlem om zo de sfeer van deze wijk te proeven. Aan het eind van de …

• Dag 1

Vlucht Amsterdam-New York

Zaterdagochtend 5.45uur weg vanuit huis naar Schiphol P3. Na aankomst op P3, auto geparkeerd en met de bus naar Terminal 1. Op schiphol is alles goed verlopen, ondanks alle problemen later in de ochtend en dag. Na een ontbijd en wat shoppen naar de gate voor onze vlucht naar …