Dag 6

To Dead Horse Point

Vanochtend staan we vroeg op. We hebben vandaag weer een langere etappe van 220 ml voor de boeg, met als eindbestemming de campground in Dead Horse Point State Park. We gaan snelweg afwisselen met het een bezoek aan het Colorado National Monument en de laatste 40 mile richting Moab nemen we de Scenic Byway 128.
Na het ontbijt snel inpakken en om 8:00 zijn we onderweg. Eerst dus een stuk over de 70 tot in Grand Junction. Wat opvalt is dat het uitzicht langzaam in het rode canyonland achtige landschap veranderd. In Grand Junction nemen we de afslag en gaan we verder over de Rim Rock Road. Dit is een 23 mile lange route door het Colorado National Monument. In het begin stijgt de weg in een spectaculair landchap door een canyon omhoog. Eenmaal boven kun je bij verschillende punten langs de route stoppen en van het waanzinnige uitzicht genieten. Samen met het landschap verandert ook de temperatuur, die loopt lekker op. Na de Rim Rock Road gaan we weer verder op de 70. Inmiddels rijden we door een woestijn landschap. De wind is stevig, zodat de camper af en toe flink slingert. Twee handen aan het stuur!
We nemen de afslag bij Cisco, een spookstadje waar al heel lang niemand meer woont. Alles staat er nog. Het meubulair in de huizen en de auto's voor de deur. Heel bizar in deze desolate woestijn. We rijden verder over de 128. Ongetwijfeld een van Amerika's mooiste wegen. Je waant je 40 mijl lang in een western. Alleen de weg in een rood stenen omgeving.
Eenmaal in Moab doen we de nodige boodschappen en bespreken we een ATV tocht voor morgen.
Nu snel naar onze camping in Dead Horse Point. Het is hier 's avonds echt pikdonker. Op onze stoelen met het hoofd achterover genieten we van een prachtige sterrenhemel.