Dag 10

Vandaag hebben we weer een reisdag voor de boeg. We rijden vandaag van Whistler naar Parskville op Vancouver Island.
Wat de afstand betreft geen lange rit, maar vanwege de overtocht met de ferry die een kleine 2 uur duurt, zijn we toch lang onderweg.
Even buiten Whistler maken we een stop bij de Sea to Sky Gondola. Met een gondellift gaan we omhoog, waar we weer een schitterend uitzicht hebben. Ook vandaag hebben we weer prachtig weer. Wat het weer betreft hebben we tot nu toe al geen klagen gehad. Op een ochtendje met (natte)sneeuw gehad hebben we verder het mooiste weer gehad, wat we ons voor deze reis kunnen wensen.
Bovenop de berg genieten we met een kop koffie van het uitzicht en lopen via de suspensionbridge (hangbrug) naar een ander uitzichtpunt.
Na een uurtje is het tijd om weer naar beneden te gaan en onze reis te vervolgen richting de haven voor de ferry naar Vancouver Island.
De reis verloopt voorspoedig en we zijn ruim op tijd bij de haven. Daar benutten we de lunch en genieten we van het zonnetje.
Om 3 uur vertrekken we uiteindelijk met de ferry naar Nanaimo op Vancouver Island. Hoewel de zon schijnt staat er een fris windje op het dek van de ferry. Na een kleine 2 uur komen we aan bij Nanaimo waarna het nog een uurtje rijden is naar Parksville. Aan het begin van de avond zijn we bij ons hotel en nadat we de koffers op de kamers hebben gebracht zoeken we een tentje op voor het avondeten.