Dag 8

Vandaag leggen we de meeste kilometers af van de reisdagen die we hebben, zo'n 450km. De route loopt van Well Gray Provincial Park naar Whistler. We kiezen ervoor om de meer scenic route te nemen ipv de korte en snelste route. Deze scenic route wordt zowel door Jan Doets aangeraden, maar ook door de eigenaar van de lodge.
Vroeg in de ochtend loop ik nog een rondje rondom de lodge. Onderweg wijst de eigenaar mij erop dat hij nog geen 10 minuten eerder een beer rondom de lodge heeft gezien. Nieuwsgierig loop ik de weg af richting de plek waar de beer gespot is. Helaas! Ik ben net te laat en de beer is waarschijnlijk al verder getrokken. De vrouw van de eigenaar legt mij uit dat de beer mogelijk rondom de lodge trekt en dat ik een kans heb 'm bij ons huisje te spotten wat aan de rand van de lodge ligt. Maar ook daar heb ik geen geluk. De beer laat zich niet meer zien. Ik loop nog een rondje langs de paarden die in de wei staan te grazen en geniet nog even van de opkomende zon, het uitzicht en de stilte.
Na het ontbijt nemen we afscheid en vertrekken we richting Whitsler. Langzaam zien we het landschap om ons heen veranderen. En de route die we rijden is inderdaad eveneens een schitterende route. Na een stuk door wat laagland te hebben gereden, gaan we weer omhoog de bergen in. Het landschap wordt weer ruig. Schitterende vergezichten worden afgewisselend met kronkelige afdalingen door diepe kloven. De route is prachtig, maar pittig om te rijden. Iets wat ons ook vertelt is.
Na een lange intensieve reis komen we aan het eind van de middag bij ons hotel. Na het inchecken doen we een rondje door Whistler. Het is een plaatsje wat het vooral moet hebben van wintersport en outdoor activiteiten. Whistler village bestaat alleen maar uit hotels, restaurants, (winter)sportwinkels en outdoor operators.
Voor de volgende dag hebben we weer een excursie geboekt: een Jeep tour bij zonsondergang.