Dag 21

Vancouver - Houten

Met terugwerkende kracht nog een verslagje van ons laatste dagje. We staan om een uur of 8 op en ontbijten. We hebben tassen vol met spullen over. Mats vraagt een Canadese 'bewoonster' van een stacaravan of zij onze spullen wil hebben. Toevallig woont haar zus in Driebergen, wat is de wereld toch klein! Ze wijst hem op een andere caravan en geeft aan dat die mevrouw het beter kan gebruiken. En dat blijkt! Het vrouwtje pakt de spullen een voor een uit en kirt hoe blij ze ermee is. Gelukkig hadden we ons voorgenomen om niet te haasten vandaag. Mats moet wel even uitleggen dat het kokosvet bedoeld is om mee te koken en niet om op haar gezicht te smeren. Halverwege de reis heb ik bij Walmart een nieuwe koffer gekocht, van de oude was een wiel kapot gegaan en 23 kilo sjouwen is best vermoeiend. Ik heb het gevoel dat er meer in kan, en dat is gevaarlijk. We hebben geen weegschaal, dus we moeten maar hopen dat het goed komt op het vliegveld. Nadat de koffers zijn ingepakt, googelen we nog even hoeveel ellende de douane ons kan geven voor het meenemen van wat schelpjes die ik heb meegenomen van het strand, maar vinden niet echt een duidelijk antwoord. We zien het wel. Als een goed team betaamt, maken we de camper blinkend schoon en gaan op zoek naar het dichtsbijzijnde tankstation. Een uur te laat (dit was een bewuste keuze) leveren we om 12 uur de camper weer in bij Cruise Canada. Voordat Mats de motor heeft afgezet, staat er al een vrolijke jongen naast de camper die tijdens zijn snelle check al heeft gezien dat we schade hebben gereden. We geven toe dat Mats achteruit tegen een boomstronk is gereden op een campground. Eigenlijk doen ze nergens moeilijk over. Er wordt $50 ingehouden van onze borg, die we kunnen declareren bij onze verzekering. Het extra uur hoeven we niet te betalen en er wordt een taxi voor ons gebeld. Als we nog wat trieste blikken hebben geworpen op ons trouwe campertje, stappen we in en worden naar het vliegveld gereden. We zijn er om 12.30 uur. Onze koffers zijn bij elkaar 3 kilo te zwaar, maar er wordt niet moeilijk over gedaan gelukkig. We shoppen nog wat en eten bij Wendy's. Ook halen we onze laatste apple fritter bij Tim Hortons. Vanwege vertraging stijgen we na een ruim uur al in het vliegtuig te hebben gezeten pas rond 18.00 uur op. Helaas weer een lawaaierige peuter naast ons.. het is niet anders. De comfort plus tickets zijn wel een aanrader, we hebben op beide vluchten een plekje met maar 2 stoelen gehad, extra (ook alcoholische) drankjes, snacks en een dekentje, kussen en maskertje. Je hoeft nergens in de rij te staan bij vertrek en aankomst en je koffers zijn er als eerste. Tijdens het vliegen hebben we goed zicht op de bosbranden in British Colombia. De vlucht duurt lang (nog ruim 9,5 uur) en door het tijdverschil van 9 uur, komen we op zaterdagmiddag om 12.30 uur aan. Tom en Jessica staan ons op te wachten en brengen ons weer thuis. Wat hebben we eigenlijk een groot huis! En jeeej, we hebben een vaatwasser!! Er staan een bloemetje en wat lekkers en wat kaartjes op ons te wachten, nog vanwege onze trouwdag. Heel lief! De rest van de dag houden we elkaar zo lang mogelijk wakker tot we echt volledig uitgeput in diepe slaap vallen. De volgende ochtend halen we ons lieve vriendje weer op van zijn vakantieadres. Hij heeft een hoop te vertellen en begint daar direct mee. Heel duidelijk is dat hij heel graag naar huis wil. Wij ook.

Bedankt voor het lezen van onze verslagen! X