• Dag 23

Om 7 uur opgestaan en de campers eerst aan de binnenkant schoongemaakt, daarna onder de douche en op weg naar Fraserway om de campers in te leveren. Dit was ondanks de app en kaart weer een heel gedoe. Eerst wij voorrijden tot ik er helemaal genoeg van had en er ...

• Dag 22

Vanmorgen met de skytrain naar Vancouver downtown gegaan. Gerhard en ik zijn bij Burrard station uitgestapt en Gerard en Alice gingen nog een halte verder. Eerst even een koffie/plasstop gedaan en gevraagd welke kant we op moesten lopen naar Stanley Park, waar we fietsen willen wij huren om het ...

• Dag 21

Vanmorgen toch naar Vancouver vertrokken. Alice heeft gisteren even met de camping gebeld en er was nog plaats. Om kwart over 10 waren we bij de ferry en konden gelukkig om 11 met de boot mee. Om half 2 reden we de boot af het drukke Vancouver in. Met het ...

• Dag 20

Vanmorgen rustig aan gedaan, samen ontbeten in het zonnetje en in overleg na het ontbijt ieder onze eigen weg gegaan. Gerhard en ik wilden graag lopend naar downtown. Er loopt een pad helemaal langs het water en dan kom je vanzelf downtown. Het is een schitterende wandeling. We hebben eerst ...

• Dag 19

Vanmorgen om 8 uur weggereden uit Tofino op weg naar onze op een na laatste camping in de hoofdstad van Britisch Columbia, Victoria. Het was nog rustig op de weg en de reis ging eigenlijk zeer voorspoedig. Om ongeveer half 3 hadden we de camping gevonden, aan het water met ...

• Dag 18

Vanmorgen een beetje uitgeslapen en rustig ontbeten. We wilden eigenlijk nog een berenwatch excursie doen, maar die bleek om 8 uur in de morgen al geweest te zijn, dit had te maken met het tij van de zee, kon alleen als het eb was. Jammer, maar helaas. Ik denk niet ...

• Dag 17

Vanmorgen rustig aangedaan. We moeten maar 170 km naar Tofino rijden en de route lijkt redelijk te doen. We gaan van oost naar west op Vancouver Island. Onderweg stoppen we nog even voor voor een zeer oud bos met een boom van 800 jaar oud, 76 meter hoog en 9 ...

• Dag 16

We zijn inmiddels helemaal gewend aan het vroeg opstaan. Allemaal lopen we rond 7 uur buiten, op weg naar de wc/douche of even bijkomen met een kopje koffie. Vandaag met de ferry naar Vancouver Island. Het is een drukke weg (wat we niet meer gewend zijn) en raken elkaar ...

• Dag 15

Voor 8 uur zaten we al in de camper op weg naar Whistler. Het zonnetje schijnt. Al vrij snel zagen we wat reeën langs de kant van de weg en een grote roofvogel. De eekhoorntjes vlogen ook van links naar rechts over de weg. Later op de dag moeten we ...

• Dag 14

Vandaag naar Cache Creek. De eerste helft van de route is niet zo mooi, daarna wordt het iets beter. We zijn natuurlijk ook erg verwend met de uitzichten in de Rockies. Om half 2 komen we al op camping Evergreen Fishing Resort aan, die in de middle of nowhere ligt ...

• Dag 13

Vandaag een rustig dagje. Vanmorgen zijn Gerhard en Alice eerst wezen zwemmen in het Dutch Lake en ik deed wat crossfitoefeningen op de steiger en heb een stukje hard gelopen. Daarna heerlijk gedouched en samen ontbeten. Rond 12 uur zijn we in 1 camper gestapt om een waterval te bekijken ...

• Dag 12

Om half 7 gaat de wekker. We willen vroeg weg, want we moeten 345 km rijden en onderweg de Blue River Safari doen. De Rockies laten we achter ons en al gauw zijn we van Alberta weer in Britisch Columbia en passeren weer een tijdzone, waardoor we de klok een ...

• Dag 11

Voor het eerst douchen in de camper, omdat de douche op de camping minstens 1 km lopen is. Een hele onderneming. Het duurde even voordat we doorhadden hoe we water uit de douchekop kregen, je moest dezelfde kranen gebruiken als van de wastafel, alleen een knop omhoog schuiven. Gerhard bedient ...

• Dag 10

En rit van 235 km over de Ice Parks Highway naar Jasper. De mooiste rit tot nu toe. Veel bos, hoge bergen met sneeuw en gletsjers. Veel stops om foto's te maken, helaas geen wild gezien. Halverwege ook nog bij het Columbia Icefield centrum geweest om informatie in te winnen ...

• Dag 9

Vandaag een wandeling bij Lake Louise. Eerst met z'n allen in 1 camper naar het meer gereden. Een prachtig blauw/groen gekleurd meer. De wandeling van 6,4 km naar het restaurant met een zoals ze omschrijven een prachtig uitzicht gaan we doen. We moeten in deze wandeling 350 meter ...

• Dag 8

Vandaag niet ver te rijden naar Lake Louise, ongeveer 55 km. Eerst de Highway 1, halverwege de Bow Valley Parkway genomen. Bij een heel klein ouderwets tankstationnetje getankt en even koffie gedronken. Na 10 minuten rijden hebben we de eerste beer gespot ( jammer dat ik geen foto's kan toevoegen), zat ...

• Dag 7

Vanmorgen om half 10 met de bus vanaf de camping naar de Banff Gondola. Met de gondel naar 2250 meter hoogte voor een prachtig uitzicht over de Rockies. Boven met nog een heleboel trappen naar hogere plateaus vanwaar je naar verschillende kanten kon uitkijken. Vanmorgen eerst was het nog koud ...

• Dag 6

Vandaag naar Banff via Highway 1. Een ontzettend mooie route met rondom naaldboombossen en bergtoppen met sneeuw. We begonnen met regen vanmorgen, maar later kwam de zon er af en toe ook door. Er wordt in Banff goed weer verwacht de komende dagen en dat hebben we nodig voor de ...

• Dag 5

We waren vanmorgen vroeg en zijn om half 9 vertrokken richting Revelstoke. Wij rijden voorop. In de eerste grote plaats, Penticton, een grote supermarkt opgezocht en boodschappen gedaan. Na het verlaten van de parkeerplaats komen we er achter, dat Gerard en Alice niet achter ons zitten. Na een tijdje aan ...

• Dag 4

Lekker geslapen, een goed bed in de camper met een soort van Tempur matras, zelfs Gerard en Alice slapen goed op dit kleinere formaat. Om 10 uur vertrokken naar Kaleden. Een erg mooie route met veel bos en hoogteverschillen. Jammer alleen van het weer, somber, af en toe regen en ...

• Dag 3

Om 10 uur vertrokken naar onze volgende camping in Harrison Hot Springs, maar 80 km rijden. Bij het verlaten van de camping ging het al mis en zaten we gelijk al op de verkeerde weg????. Weer heel Vancouver gezien. Vragen bij een benzinestation waar we nu eigenlijk zijn rijdt Gerard ...

• Dag 2

Om kwart voor 11 opgehaald door Fraserway om de camper in ontvangst te nemen. Daarvoor nog even koffie gedronken in het centrum. Na veel informatie over de camper op weg naar de camping in Burnaby, een buitenwijk van Vancouver. Volgens de medewerkers van Fraserway een makkelijke weg ernaar toe. We ...

• Dag 1

Vrijdagavond al naar Schiphol gegaan en daar in het Shereton Hotel overnacht, heerlijk relaxed en geen gestress de volgende morgen. Het vliegtuig vertrok op tijd en de vlucht verliep prima, eten en drankjes werden prima verzorgd. Op de luchthaven Vancouver duurde het erg lang voor we de douane door waren ...