Dag 13

Jasper

Hay you guys,
Daar zijn we weer!
We hebben 4 dagen doorgebracht in de wildernis van British Columbia en zijn nu beland in Alberta. Eindelijk weer WiFi en een koelkast, wat heet: we zitten hier in een compleet appartement met keuken etc. We gaan nu beginnen aan ons Rocky Mountains avontuur, 6 nachten en ik moet zeggen: het ziet er geweldig uit, ik moet als reisleidster nog een plannetje maken en dat valt niet mee want er is zoveel te beleven, te doen en te zien!!
Maar nog even terug naar de dagen zonder WiFi (ook zonder TV trouwens)
Nadat we Whistler, het wintersportoord verlaten hadden reden we richting 108 Miles House, dat is de naam van het plaatsje, wat met zoeken wat lastig was, maar uiteindelijk vinden we alles...
Het was op een ranch van 80 km2.Voor 1 nacht ging het wel, maar het was geen beste kamer. Hier nog wel een krakkemikige TV zodat we voetbal konden kijken 'savonds.
De volgende dag richting het oosten naar weer een ranch met heel veel paarden. De ranch ligt midden in een nationaal park, een uur rijden van de bewoonde wereld...de kamer was wat spartaans, maar het uitzicht en de omgeving geweldig!! We hebben een paar watervallen bezocht (zie filmpje) geweldig de natuur!!!
Alleen werden we helemaal lek gestoken door de muggen, echt heel ondanks sprays etc.
We zijn een hike gaan doen en ontdekten volgens ons een grote hoop berenpoten...toch vond ik dat wel een beetje eng hoor.....we hebben de hike trouwens moeten afbreken omdat het echt niet te doen was met de muggen!!!
Vanochtend zijn we dus vertrokken richting Alberta, weer een prachtige tocht natuurlijk.
Onderweg hebben we nog een Blue River Safari gedaan en wat denk je: BEREN GEZIEN!!!
Het was onvergetelijk, de beren zo in hun natuurlijke omgeving te zien!! We hadden een ontzettend enthousiaste jonge gids, het was zo fantastisch!!!!!
Nu we op deze locatie een volledige keuken blijken te hebben zijn we snel boodschappen gaan doen en staat Bert nu te koken....
Ik houd jullie op de hoogte van de verdere avonturen in de Canadese Rocky Mountains!!!