Dag 14

Yosemite National Park

De volgende dag kwam ik vroeg uit de veren, want die dag wilde ik volledig besteden aan het verkennen van Yosemite National Park. Na een stevig en heerlijk ontbijt in het restaurant van de Cedar Lodge was het nog ongeveer tien minuten rijden naar de ingang van het park, dat gekenmerkt wordt door de indrukwekkende granieten rotswanden en de vele watervallen. Met de camper ben ik de Yosemite Valley ingereden, waar ik genoot van het uizicht op El Capitan en de Lower Yosemite Fall. Bepakt met rugzak ben ik vervolgens naar Mirror Lake gewandeld, waar ik na een mooie wandeling heerlijk kon bijkomen aan het koele water en volop genoot van het schitterende uitzicht op Half Dome. Eenmaal teruggekomen bij de camper ben ik naar Glacier Point gereden. Vanaf dit punt heb ik een ongekend mooi uitzicht op de watervallen en granieten rotswanden van de Yosemite Valley en bovendien zijn er diverse wandelroutes die je vanaf dit punt kunt ondernemen. Ik zag bij Glacier Point een hert lopen, wat ik vervolgens ben gevolgd op een rustige wandelroute. Ik kwam hierbij terecht een op prachtige en haast verlaten trail, waar eekhoorntjes overstaken en waarboven roofvogels hoog in de lucht rondjes vlogen. Vanaf de trail had ik een schitterende uitzicht op de Yosemite Valley en was ik één met de natuur om me heen. Het leek zelfs even of ik in de verte de lokroep van een beer hoorde, maar gelukkig heb ik op dat moment geen beer gezien, aangezien ik zowat de enige mens in de wijde omgeving was! Na een prachtige wandeling ben ik met de camper teruggereden naar de camping en heb ik onderweg nog een stop gemaakt bij Tunnel View, één van de view points met het meest spectaculaire uitzicht op de Yosemite Valley!