Dag 12

La Vegas

Na enige twijfel hebben we toch besloten de toeristische route naar Las Vegas te nemen. De korte was 4 uur en de lange die van het reisburo is 5,5 uur. De lange ging door weer een national park namelijk Zion. Dit was geen verkeerde keus want de rit was super. Dit park heeft een wilde rivier, die nu niet wild was, en kan je stroom op of af lopen. Ook loopt er een pad naast voor diegene die het avontuur door de rivier te veel vinden. Door tijdgebrek hebben we alleen gekeken en niet de stoere wandeling gedaan. Anders zou het nachtwerk worden. We vervolgen onze route hierna en volgde er weer een ander national park. Inmiddels was het wel al aan het einde van de middag. Toen we het park in reden wisten we nog niet hoe groot het park was. Halverwege was de zon zo laag dat deze ons verblindde. Dat was niet fijn en we zagen soms niets meer. Ook hadden we de indruk dat we de enige bezoekers van het park waren. We hoopten dat bij schermer er wat wild te zien zou zijn. Helaas die zaten allenmaal bij de Starbucks had ik de indruk. Gelukkig hadden we net voor het park getankt anders hadden we hem helemaal geknepen. Aan het park kwam maar geen eind en de tom tom was ook al uitgevallen. Geloof me ik ben niet gauw benauwd maar dacht als ik nu pech krijg ....... Eindelijk toen het al geruime tijd donker was kwamen we aan het einde van het park. En ja hoor de routeplanner werd ook wakker. Het bleek dat we nog een half uur van Las Vegas af zaten. Toen we eindelijk de highway zaten werd het giga druk op de weg. Als je aan het zoeken en ze vliegen je links en rechts voorbij is dat niet fijn. Dit terwijl die Amerikanen tot opheden hele nette en rustige lui zijn op de weg behalve hier dus in Vegas. Wat een drukke stad. Eenmaal het Luxor gevonden te hebben moet je je auto nog kwijt. Voor het hotel was een bende met auto's met mensen die in wilden checken. Gelukkg toen eindelijk in de chaos iemand naar ons toen kwam werd duidelijk waar we heen moesten. Twee keer rechtsaf gaf hij aan na het stopbord. Ja dat in het donker en de eerste rechts was voor taxi's de tweede mocht ik niet en pas het halve hotel verder vonden we de inrit waar de auto afgegeven werd en wij met de koffers naar de incheckbalie konden. Wat een groot hotel ze hadden wel 12 incheckt balie's en allemaal bezet. Zo giga druk. Eindelijk waren we aan de beurt en wat bleek, konden ze onze reservering niet vinden. Na ongeveer een kwartier wachten kwamen ze erachter dat de reservering op mirjam haar naam stond. Na alles gecheckt te hebben konden we eindelijk naar onze kamer. Pffff. Al met al was dit een absurd hectisch einde van de dag. Nu morgen nog.