Dag 1

Om 04.30 ging onze wekker vanmorgen. Pfff, dat was wel erg vroeg. Maarja, vroeg opstaan hoort ook bij de vakantie. Nog even gedoucht en de laatste spulletjes ingepakt en om 05.45 stonden wij bij Marieke voor de deur. Marieke is stewardess en heeft geregeld dat zij onze reis mee zou vliegen. Spannend.... Naar Schiphol toe ging ondanks dat de Velsertunnel dicht was heel voorpoedig. We waren er al om 06.30 uur. Alle tijd dus nog voor een bakkie bij de Starbucks. Vast niet de enige keer deze vakantie! Na de Starbucks even langs wat souvenierwinkeltjes om te kijken of we nog iets konden vinden voor de familie Easton, het gastgezin van Rick. Nog een paar kleine dingetjes gekocht en daarna moesten we alweer richting de gate lopen want om 09.05 konden we het vliegtuig al in. Alles ging snel. Zoeken naar de stoelen en wat bleek? Marieke heette ons op een leuke manier welkom! Ze had op onze stoelen bij de hoofdbescherming geschreven 'welkom familie de Wit', zo leuk! We vlogen op de juiste tijd, 09.50 uur en we waren nog maar net in de lucht of daar kwam Marieke met een glas champagne voor ons en een glaasje versgeperste jus d'orange voor Sanne. Zo lief!!!! Daar zaten we dus om 10.30 aan de champagne!!! De vlucht ging goed, we kregen goed te eten en te drinken en het personeel was zó vriendelijk!!! Op een gegeven moment vroeg Marieke of wij een rondleiding door het vliegtuig wilden. Nou, daar zeggen we geen nee tegen!!! Marieke heeft ons alles laten zien, van de keuken tot de slaapplaatsen van de plekken met extra beenruimte tot de businessclassplekken. Wauw! Wat zijn dat ruime plekken zeg!!! Om jaloers op te worden!!! Superleuk allemaal! De tijd ging hierdoor lekker snel. Af en toe een filmpje gekeken of pacman gespeeld op de schermpjes die iedereen voor zich had. Ideaal! Om 08,45 Nederlandse tijd landden wij in SF. Hup het vliegtuig uit en naar de rij voor de paspoortcontrole. Daar de vingerscan en irisscan gehad en hup door naar de koffers. Daar waren de onze al, dat ging snel!!! Buiten was het 17 graden met een heerlijk zonnetje waardoor het warmer aanvoelde. We gingen met de metro en de bus riching ons hotel. Nog even vervelend dat er in de bus een apparaat stond waar je je geld in moest stoppen voor een kaartje. Een kaartje kostte maar € 2,25 p.p., en wij betaalden met € 20,00. Helaas gaf het apparaat geen wisselgeld terug. Dág € 13,25!!!! Maar dat mocht de pret niet drukken, we waren er bijna. Vanaf de bushalte was het nog zo'n 500 meter lopen naar ons hotel. Jottum! Lopen maar!!! Maar wat was dat? Een zwerver. En nog één. En weer één en weer en weer en weer. Echt, ik heb nog nooit zoveel zwervers op 1 dag gezien, verschrikkelijk!!! Ze liggen letterlijk voor de deur van ons hotel! En stínken! Echt een vieze pislucht. Maargoed, het hotel is geboekt en betaald, we kunnen niet meer terug, inchecken dus maar. We mogen naar de 7e verdieping. De kamer ziet er prima uit. Twee heerlijke 2-persoonsbedden en een nette badkamer. Gelukkig maar. Binnen merken we niets van de zwervers buiten. We knappen ons wat op en hebben om 16.00 uur afgesproken van Macy's met Marieke. Bij Macy's gaan we op de bovenste verdieping wat drinken en wat eten. Tot nu toe zien we weinig goeds van San Francisco. Het is in onze ogen een vieze oude stad. We zitten heerlijk buiten in het zonnetje op het terras en bestellen daar wat te drinken en te eten. Natuurlijk weten we dat in Amerika alles groot - groter - grootst is, maar dit is echt groot! Een halve liter cola krijg ik in een supergroot glas!!! Ook de hamburgers zijn mega. Maar gelukkig wel lekker. Daarna wil Sanne nog heel graag even kijken in Macy's zelf. Een hele verdieping vol met tassen, de volgende met schoenen, daarna kleding, dan design, het ziet er allemaal mooi uit. (met ook mooie prijsjes) Gelukkig is Sanne te moe om te passen, het is ondertussen al 3 uur 's nachts Nederlandse tijd. Maargoed, we moeten opblijven zodat we zo snel mogelijk in het Amerikaanse ritme komen. Na Macy's gaan we naar het hotel. Weer langs al die zwervers, Sanne en ik vinden het echt een beetje eng. Op dit moment ligt Juan al te slapen (lees; snurken) en Sanne ligt in bad GTST te kijken want gelukkig hebben we wifi! Het is nu half 8 Amerikaanse tijd. Half 5 Nederlandse tijd. Ik ga ook zo slapen want Rick is al onderweg naar ons toe!!! Nog maar 1 nachtje en dan zien we elkaar! Vandaag is hij precies negen maanden weg. Nog maar 1 nachtje.... tot morgen!!!! Wilma