Dag 11

Reisdag 11; Grand Canyon - Sedona

Zondagochtend 7 uur. De wekker gaat. Weer een ideale tijd als je op vakantie bent! Zo geniet je van de hele dag! We maakten ons klaar en vertrokken om 07.50 richting het vliegveldje. Het was een vliegveld met alleen maar helikopters. Gelukkig was het geen probleem dat Rick erbij was, we moesten alleen maar even bijbetalen ;( Grapje hoor, daar hadden we op gerekend. We kregen eerst een introductiefilmpje te zien en moesten toen wachten totdat onze namen opgenoemd werden. Grappig hoe ze mijn naam uitspreken. Niet Wilma trouwens, maar Wilhelmina, want zo sta ik in mijn paspoort. Juan is Johannes dus het klinkt lekker bij elkaar, haha! Maargoed, we mochten voor een helikopter staan en werden op de foto gezet. Natuurlijk die foto proberen na te doen, maar dat mocht helaas niet. Er stonden allemaal dezelfde helikopters, zo'n stuk of 6. In die heli's konden 7 personen. Wij hadden als enigen een paars kaartje en werden van hot naar her gestuurd om uiteindelijk als enigen met zijn vieren in een andere heli te worden gedropt, een mooie rode. Sanne en Juan moesten voorin, ik en Rick achterin. Sanne had de beste plek, het is haar gegund deze vakantie! We kregen onze headset op met speaker en konden zo met elkaar praten. Heel rustig vertrok onze helikopter. Eerst vlogen wij over de bomen en van bovenaf kon je zo goed zien dat de Grand Canyon zo plotseling begon! Het was echt heel mooi om erboven te vliegen, zo apart! Na veel foto's en filmpjes vlogen we weer terug richting het vliegveld. Het duurde al met al niet lang, zo'n 40 minuutjes, maar het was echt een onvergetelijke ervaring.

Na de helikoptervlucht gingen we naar een supermarkt om wat broodjes te kopen en deze aten we in onze hotelkamer op. Vervolgens was het weer tijd om de koffers in te pakken en te vertrekken. We gingen eerst nog eens terug naar de Grand Canyon en hebben daar een stuk gelopen. Het was zo mooi, we konden er geen genoeg van krijgen. Op een gegeven moment kwam er een Duitse man naar ons toe die zei dat hij mooie foto's had gemaakt van Sanne (zonder dat zij er erg in had). Wij hebben ons mailadres gegeven, ik ben benieuwd of we ze te zien krijgen!

Om 13.00 uur vertrokken we richting Sedona. Wat een mooie rit was dat zeg! Van de droogte naar mooie groene bergen en rode rotsen. Het was maar 2 uurtjes rijden, dus dat was wel even lekker! Bij aankomst in het hotel hebben we direct de kamer bekeken. Yes, weer 2 2-persoonsbedden, da's lekker! Daarna zijn Juan, Rick en Sanne naar de supermarkt gereden voor wat water en fruit. Zelf ging ik alvast het zwembadje in. Het was een klein badje, maar prima hoor! Lekker om even af te koelen want het was nog altijd zo'n 38 graden. Later kwamen Juan, Rick en Sanne ook in het zwembad en hebben we daar de middag verder doorgebracht. Vanavond zijn we naar het centrum van Sedona gegaan. Even wat winkeltjes bekeken, maar dat waren voornamelijk souvenierswinkeltjes en daar geven wij niet veel om. Op een gegeven moment stonden er 2 jonge meisjes, een jaar of 6 schat ik, te spelen met 2 slangen. Gatver, ik ben helemaal niet van de slangen. Maar die meisjes speelden ermee alsof het marmotjes waren. We keken ernaar en opeens kregen Sanne en Rick die slangen in hun handen gedrukt. Getsie!!! Snel even een foto'tje gemaakt en die slangen weer terug gegeven. Daarna gingen we uit eten bij de Cowboy Club. Maar weer eens een hamburger, die hadden we zo lang al niet gehad! Ik kijk wel weer uit naar mijn piepertjes met groente hoor!!! Na het eten was het nog maar half 9. Ik was moe. We zijn nu in de hotelkamer. Juan en Rick gaan zo nog even op pad, Sanne en ik gaan al slapen, want we slapen slecht zo met zijn vieren op 1 kamer. Het is nu half 10. Ik ga nu nog wat foto's proberen te uploaden en dan ga ik lekker slapen. Morgen weer een leuke dag voor de boeg, we hebben een jeepsafari van 2 uur. Ik ben benieuwd! Groetjes en mochten jullie vrij zijn geniet dan maar van het lekkere weer. Zie je wel dat het weer mooi weer is in Nederland? Altijd als wij op vakantie zijn is het mooi weer in Nederland. Ik zou zeggen; stuur ons maar op vakantie als je mooi weer wilt hebben,