Dag 12

Reisdag 12; Sedona

Vanmorgen rustig aan wakker geworden. Geen haast, want we hoefden niet in te pakken om naar een nieuwe plek te gaan, erg lekker! We ontbeten rond 9 uur in het hotel. Niet alle hotels hebben de overnachtingen inclusief ontbijt, maar deze wel. Veel stelde het niet voor, maar dat geeft niets, het was evengoed lekker! Een yoghurtje, een wafel met jam en een muffin, prima, we konden de dag weer door!

We gingen met de auto terug de route die we gisteren volgden richting Slide Rock, een riviertje met stroomversnellingen waar je lekker in kon zwemmen. Het water was wel ijskoud, maar dat maakte vooral Rick en Sanne niets uit. Het was een mooi gebied, vergelijkbaar met het gebied met al die watervalletjes in de Ardèche in Frankrijk, weet je wel Tonny? Daar bleven de ochtend, daarna reden we naar ons hotel om ons om te kleden voor de Jeep Tour (The Pink Broken Arrow Tour) en om 13.00 uur begon de tour. Het was echt heeel erg leuk! We hadden een hele leuke gids mee en het was echt stijl de bergen op en ook stijl er weer vanaf. Soms echt eng, maar we hebben het overleefd! Sanne en Rick vonden het ook weer geweldig. Wat hebben we toch een heerlijke vakantie! Nu Rick en Sanne weer samen zijn de hele dag beginnen de gewone ergernissen ook weer te komen hoor! Ik hoopte even dat die zouden verdwijnen, maar helaas, de broer-zus-relatie is weer als vanouds met af en toe een kibbelpartij'tje er tussendoor. Maar dat hoort erbij. Zelf vind ik het al weer helemaal normaal dat Rick er weer bij is. Hij is wat dat betreft echt niet veel veranderd. Vindt het nog steeds leuk om mij te laten schrikken en lukt hem ook nog steeds op hele simpele manieren. (simpel even klappen in je hand vlakbij mijn gezicht is genoeg voor mij om me dood te schrikken).

Na de jeeptour gingen we nog een keer naar Slide Rock. Het was weer erg warm, dus het verkoelende water was errug lekker! Plotseling riep een vrouw dat zij een slang zag. Getsie de getsie, ik had het vooraf gevraagd en toen was mij gezegd dat het water te koud zou zijn voor slangen, nou mooi niet dus! Al die kinderen moesten uit het water en die vrouw ging zelf achter die slang aan. Uiteindelijk had ze hem gevangen en in een zakje gedaan. Bleek het te gaan om een giga-klein slangetje. Stelde in mijn ogen niet veel voor, maar iedereen in de omgeving was er vol van en ging het water niet meer in. Rond 6 uur gingen we weer terug naar ons hotel. Onderweg stopten we nog even bij Oak Greek National Park. Daar kon je hele mooie foto's maken en dat hebben we dus maar weer even gedaan.

In het hotel aangekomen zijn we nog even naar het zwembad gegaan. Daar lekker gelegen, het was nog warm zat. Daarna gingen we naar de overkant van de straat, daar is een McDonald's. En wat is Amerika zonder McDonald's? Precies, geen Amerika, dus daar maar weer eens een hamburger gegeten. Ik kan als ik thuis ben geen hamburger meer zien vrees ik. Maargoed, dat duurt nog even, we hebben nog een paar dagen te gaan hier!

Het is nu 21.17. We gaan op tijd slapen, want morgen gaat om 6 uur het wekkertje weer! Jahoor, 6 uur, je leest het goed! Het is tenslotte vakantie! We willen op tijd gaan rijden richting Palm Springs, daar hebben we een mooi hotel met mooi zwembad geboekt en daar willen we morgenmiddag lekker van gaan genieten. Maar eerst nog een uurtje of 6 rijden voor Juan, vandaar die vroege wekker.