Dag 4

Reisdag 4; San Francisco - Carmel

Vanmorgen om 07.30 uur wakker. Het begint op Amerikaanse tijden te lijken!!! Wel ook nog wakker geweest van 2 tot 4, maar ach, dat maakt me niet meer uit. Kan ik tenminste nog even 'live' appen met diegenen die dan online zijn. Maargoed, half 8 wakker dus en tijd om op te staan. Douchen en voor de laatste keer ontbijten. Nogmaals de lekkere wafels geproefd, ze zijn zó lekker! Daarna alle spullen ingepakt en lopend naar de Hertze waar we onze auto konden ophalen. Was nog even een gedoe, maar het is uiteindelijk goedgekomen en om 11.30 vertrokken we vol goede moed op weg naar Carmel. Via Jan Doets hadden we een prima reisschema ontvangen, maar wat nu? Al vrij snel werden we omgeleid en konden we niet anders dat de 101 op. En wij moesten er juist vanaf!!! Maar dat kon dus niet. Een drukte van jewelste en we stonden meer stil dan dat we reden. Niets aan te doen, we kunnen niet anders dan wachten tussen alle andere mensen die ook die kant op worden gedropt. Pas bij de borden Santa Cruz kunnen we weer onze richting op die we moeten hebben. Gelukkig, dachten wij, kunnen we in elk geval nog Santa Cruz zien. Maar vlak ervoor stonden we weer helemaal stil. We gingen niet meer voor- en niet meer achteruit. Terwijl de weg naast ons, die ging naar Capitola wel doorreed. We hebben nog heel lang gestaan maar uiteindelijk besloten om Santa Cruz ook over te slaan en door te rijden richting Carmel. Ironisch genoeg klonk toen de muziek van Under the Boardwalk. Helaas niets van gezien dus. Ook de kust niet want vanaf Capitola was het alleen maar saaie weg. Maar gelukkig duurde dat stuk niet meer lang. We waren uiteindelijk pas om 16.00 uur in Carmel. De zon had net een half uur besloten dat deze dag echt niet leuk mocht zijn want die was ook vertrokken. De temperatuur daalde van 80 Fahrenheit(26 graden) naar 63 F. (17 graden). Maar.... we kwamen aan in Carmel! Wat een schattig plaatsje! Zulke lieve huisjes, het is net of je in Sprookjeswonderland loopt. Allemaal huisjes en winkeltjes met van die geruite raampjes en lieve geveltjes. Allemaal klein, maar heel lief! Ons hotel ziet er van buiten ook zo schattig uit! We kwamen bij de receptie binnen en het haartje brandde, zo gezellig! We kregen de sleutel van onze kamer en moesten erheen met de auto, het heeft meerdere bijgebouwen. We moesten een houten trappetje op en daar was een schattig roze deurtje, nr. 29. We maakten de deur open en wat een mooie kamer!!! Echt supergroot. Een aparte living, 2 badkamers een supergrote slaapkamer en allemaal in die oude Engelse stijl. Heel mooi allemaal. We gingen direct het dorpje in, richting het strand. We moesten alleen maar naar beneden lopen. Dat liep wel lekker. Aan het strand waren wat jongens aan het surfen, verder was het heel druk met mensen, maar gewoon met de kleren aan want het was echt te koud om te zonnen (zonder zon gaat ook zo moeilijk, duhuh!). We liepen terug en zochten een gezellig restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten. We zaten om een vuur heen, net als dat je hebt bij tuincentrum De Boet weetjewel! Het was gezellig. Daarna nog even langs de supermarkt om wat water te halen zodat we wat te drinken hebben morgen mochten we weer zo vast staan. We hopen van niet, maar de kans is wel aanwezig. De Amerikanen hebben een vrije maandag ivm Memorial Day. Gevolg is dat veel Amerikanen een lang weekend op pad zijn geweest en morgen dus weer naar huis rijden. We zien wel, we kunnen er toch niets aan doen. Op dit moment brand onze open haard in onze hotelkamer, gezellig hé? We gaan op tijd slapen want willen morgen op tijd gaan rijden. Hopelijk gaat de reis beter dan vandaag en kunnen we wat meer genieten van ons mooie hotel die we geboekt hebben in Santa Barbara. Tot morgen!