Dag 5

Reisdag 5; Carmel - Santa Barbara

Vannacht heerlijk geslapen. Wat een lekkere hotelkamer hadden we en wat een rust! Geen zwervers maar vogels, dat is beter :)

Vanmorgen om 7 uur eruit. Lekker douchen en de spullen weer inpakken. Dat is iets waar wij erg aan moeten wennen hoor, constant je koffer weer inpakken! Maargoed, dat hoort erbij en dat doen we dus gewoon. Daarna ging Juan ons ontbijt halen. Halen ja, want bij dit hotel kon je om 8 uur je ontbijt halen en in je eigen kamer opeten, hoe leuk! Een banaantje, yoghurtje, een paar broodjes en wat muffins. Verder een thermoskannetje koffie en een glaasje jus d'orange. Dat allemaal op een blaadje, zo leuk! Na ons ontbijt gingen we op weg naar Santa Barbara. We vertrokken met regen vanuit Carmel en de temperatuur was maar 12 graden. Echt koud dus! We hadden gerekend op grote drukte, maar wat viel dat mee! En wat was de route mooi!!!! Het ene strand was nog mooier dan de andere, wat een uitzichten! Natuurlijk regelmatig even gestopt om wat foto's te nemen, want inderdaad Maureen, een fotoboek moet er weer komen hoor! Later veranderden de stranden, van ruig naar wat vlakker. Bij 1 strand lagen wel honderden zeehonden, echt heel veel. Natuurlijk stopten we weer even om ook die op de foto te zetten en toen zagen we dat er ook heel veel eekhoorntjes rondliepen, blijven leuke diertjes. Volgens mij vond Sanne die eekhoorntjes nog leuker dan die zeehonden! We hadden totaal geen file dit keer. Naarmate we dichter bij Santa Barbara kwamen werd de temperatuur ook al hoger en uiteindelijk kwamen we om 15.00 uur aan bij ons hotel Best Western Pepper Tree met 25 graden heerlijk dus! We gingen naar onze hotelkamer. Deze is eenvoudig maar netjes. Wel lekker direct aan het zwembad. We gingen lekker even van het zonnetje genieten en daarna richting het strand. Het was een mooi strand en ach, wat kan je verder vertellen over een strand. Water en zand, dat was er. En palmbomen, die ook nog, echt hele hoge palmbomen. Heerlijk even een uurtje gelegen, maar de wind nam toe en de golven waren flink dus gingen we het water maar niet in. Terug in ons hotel hebben we even lekker een wijntje gedronken die we in een supermarktje hadden gekocht. Daarna naar de overkant waar een Mexicaan zat waar we burrito's en salades hebben gehaald. We hebben deze lekker bij ons hotel op het terrasje opgegeten. Na het eten besloten we nog even naar de Pier te gaan. De pier viel wat tegen. We hadden er meer van verwacht. Maar dat maakt niet uit, we hebben hem gezien. Nu is het 22.00 uur. Sanne komt net uit bad. We gaan zo maar slapen en dan morgen.... richting San Clemente. Net Rick nog gesproken via facetime. Hij heeft er zin in dat we morgen weer komen. Wij ook.... Dan zien we zijn gastgezin, zijn huis, slaapkamer, school en omgeving waar hij de afgelopen maanden heeft doorgebracht. Vanaf dan reist Rick lekker met ons mee! Het wordt weer leuk!!!! Tot morgen! xxx