• Dag 23

Yosemite

23 - 31 juli: De laatste blog! Vanmorgen een stuk door Yosemite gereden. Wat opviel waren de grote hoeveelheden verbrand bos - ongelooflijk als je het ziet! Verder zoals we voor ogen hadden: vriendelijk, groen en veel water. Vanmiddag een middagje relaxen bij het zwembad van het hotel. Iedereen heeft …

• Dag 22

sequoia en Yosemite

30 juli: Vanmorgen naar Sequioa geweest. Het blijft bijzonder die mega grote/dikke bomen en vooral de kleur van de stam vind ik erg apart. We hebben 3 kwartier haarspeldbochten gereden maar prachtig uitzicht overal! Toen door naar ons laatste adres: de Rush Creek Lodge vlak voor de west ingang van …

• Dag 20

Op weg naar Sequoia

29 juli: Ik zeg het met het schaamrood op mijn gezicht - want het is natuurlijk gewoon een luxe probleem - maar we waren die extreme hitte (45-51graden) van de afgelopen week zo zat, dat we vanmorgen al heel vroeg richting onze volgende bestemming zijn vertrokken. We gaan naar Sequoia …

Naar Death Valley

28 juli: vandaag naar Death Valley. We zijn bij Badwater en het Zabriskie point geweest. Dat was genoeg want ook hier de voor ons inmiddels bekende kreet: 'excessive heat'. Zelfs de airco op de kamer trekt het haast niet! Verder een waarschuwing voor stroomstoring...... ehh, nee hoor ik ga echt …

• Dag 19

Las Vegas

27 juli: vandaag een rustig dagje: uitgeslapen, ontbijtje in hotel en toen op weg naar een outlet. We hebben bewust voor een iets verder weg gekozen in de hoop dat deze overdekt was want de 'Premium outlets' zijn a la Bataviastad opgebouwd en daar is het nu net iets te …

• Dag 18

Naar Las Vegas

18 - 26 juli Gelukkig was het weer prachtig toen we opstonden! We zijn vroeg uitgecheckt en naar Bryce Park terug gereden en hebben onze trail kunnen doen. Wel steil en ook al warm hoor, maar super mooi in de canyon. Daarna door naar Las Vegas. Liep allemaal voorspoedig en …

• Dag 17

Naar Bryce Canyon Park

25 juli- vandaag een hele lange dag in de auto! We zijn al op tijd vertrokken maar pas na 4 uur bij onze Bryce Country cabin aangekomen. We dachten dat we vanaf Havasu al in een andere tijdszone terecht zouden komen maar dat is pas hier dus. Nog een uurtje …

• Dag 16

Grand Canyon

24 juli: je hebt een prima bus systeem hier in de canyon. We hadden gisteren al een stukje langs de rim gelopen. Het is helaas te warm om de hele rim te lopen (21km) dus besloten te bussen naar een stukje verderop en daar de rim op te gaan. Nog …

• Dag 15

Naar de Grand Canyon

23 juli: doorgereisd naar Grand Canyon. Weer een heel ander landschap en gelukkig ook wat koeler (33 graden). Vanmiddag wat rondgekeken en wilden we de river raft gaan boeken die we thuis hadden bedacht. Helaas is dit een fout in de voorbereidingen geweest: de opstapplaats is 3 uur rijden hier …

• Dag 14

Op weg naar de Canyon!

22 juli : ik heb vandaag veel bruin / gele bergen en velden gezien, duizenden windmolens en de woestijn. Ik heb me verbaasd hoeveel mensen hier aan de snelweg wonen (soms echt maar een paar meter ertussen) en ook hoe het kan dat 5 families in mobil homes leven in …

• Dag 13

Sea World

13 -21 juli: vandaag een duur dagje! We zijn we naar Sea World geweest en alleen voor de entree - ondanks kortingsbon - al 300 dollar / 270 euro lichter. Ondanks dat we voor ons gevoel alleen maar in de schaduw hadden gezeten gisteren, waren we toch alle vier in …

• Dag 12

Carlsbad 2

20 juli - Vandaag een rustig dagje: lekker naar het strand geweest en heerlijk gezwommen in de zee met machtige golven! We zagen en groepje dolfijnen rustig voorbij zwemmen - echt leuk. Deel vd dag ook 'wasvrouw' geweest: even tussendoor alles weer aanvullen. Droog krijgen was nog wel een dingetje …

• Dag 11

Carlsbad

19 juli: vanmorgen kort langs de Embarcadero in SanDiego gewandeld en toen door naar Carlsbad. Dit was onze eerste echte domper in deze vakantie: hoe leuk het hotel ook beschreven en gefotografeerd stond op internet, in het echt: 3x niets! Onze kamer is een donker hol met 1 (!) klein …

• Dag 10

San Diego

18 juli: vandaag 'korte' trip van LA naar San Diego. Gelukkig konden we begin middag al inchecken in ons Hacienda hotel in Old town. Wat een leuk hotel en wat een leuke ligging. Vanmi Old Town, lekker Mexicaans gelunchd en wat rondgekeken. Het is hier goed warm dus eind middag …

• Dag 9

Hollywood en Venice Beach

17 juli - pff, vandaag een echt 'toeristen' dagje! We startten vanmorgen met de Walk of Fame. We konden het niet belopen dus met de auto op pad. We waren er snel en goede parking direct aan Hollywood Boulevard. Het was al beredruk en we hebben ons laten opslokken in …

• Dag 8

Van Monterey naar LA

16 juli : vandaag een 'decadente' blog vanuit de jacuzzi op onze superdeluxe kamer in het Sunset Plaza hotel. Op het programma een eerste lange trip: van Monterey naar LA: 520 km. Na wat opstartproblemen met de nav, onderweg gegaan. Rit helaas langer als gepland. Landschap bijzonder: groot deel dor …

• Dag 7

Monterey

15 juli : eerste echte rit met de auto. We wilden over de highway 1 maar de navigatie stuurde ons naar de 101. Met de platte grond van SF dan maar zelf naar de 1 rijden. Ha ha, We hebben bijna 3 kwartier rondjes om het hotel gereden want kwamen …

• Dag 6

San Francisco - dag 2

14 juli : vanmorgen met de auto naar de Golden Gate bridge geweest. We zijn niet gaan fietsen: te koud, te mistig en verschrikkelijk veel wind - kids hadden er geen zin in. Milan was niet lekker vandaag. Daarna na Alamo square voor het beroemde filmplaatje! Helaas was parkje dicht …

• Dag 5

San Francisco

5: 13 juli - we waren - waarschijnlijk door het tijdsverschil - allemaal vroeg wakker dus maar weer vroeg op pad dan. Ontbijtje vanmorgen: pancakes! Daarna Market street verder doorgelopen naar het beginpunt vd cablecar. Helaas stond er al een hele rij en hebben we bijna een uur gewacht. Toen …

• Dag 4

Reizen naar San Francisco

12 juli - laatste ochtendje New York! Wat langer blijven liggen want vandaag weer een lange dag reizen voor de boeg en nog eens 3 uur tijdsverschil. Na ontbijt buiten de deur naar de officiële NBA basketbal shop geweest: 3 etages alles wat met de NBA teams te maken heeft. …

• Dag 3

New York

11 juli - vandaag stond het financial district, china town en little italy op het programma als 'must do's'. Dit bleek echt te ver om te lopen maar metro (onder de grond en niets zien) wilden we ook niet dus taxi. FD veel levendiger als we dachten: overal kraampjes met …

• Dag 2

2: Vanwege het tijdsverschil waren we vroeg op en zijn om 10 over 8 al lekker op pad gegaan. Eerst een ontbijt verderop in de straat. Heerlijk ontbijtje voor ons 4 voor maar 24 euro! Daarna gaa.n lopen richting pier 83 voor een boottocht rondom het hele eiland Manhattan. Over …

• Dag 1

Reizen naar New York

Een lange dag: Wekker ging om kwart voor 5 na een korte nacht omdat we vlak voor het slapen voor de zekerheid de koffers gingen wegen en zagen 46 op het scherm! Bleek de weegschaal op lb te staan. Om half 6 stond Peet op de stoep en zette ons …