• Dag 25

Naar huis

Aan alles komt een eind, zo ook aan deze fantastische vakantie.
    Na een pover ontbijtje, pakken we de koffers in en laten ons naar het vliegveld brengen.
    Na het inchecken, worden Cor en ik bij de douane gescheiden. Bij mij gaat alles soepeltjes, Maar Cor moet een paar keer heen …

• Dag 24

Washington

Vroeg op, want we willen deze dag goed benutten. Eerst de shuttle service voor morgen naar het vliegveld gereserveerd.
    De shuttle van het hotel naar de binnenstad is bomvol en we besluiten met de metro te gaan. We kopen voor $14 een dagpas.
    Het regent, dus gaan we eerst naar …

• Dag 23

naar Washington

We zijn vroeg opgestaan om nog een keer een uitgebreid ontbijt te pakken. Terug in het hotel uitchecken en kunnen we zo in het busje naar het vliegveld stappen. Inchecken ging zonder problemen, maar bij de douane werden Cor en ik gescheiden. Ik had verder geen problemen, Cor moest een …

• Dag 22

Camper inleveren

Alweer de laatste dag met ons tijdelijke huis. We ruimen de laatste spullen op en legen alle tanks. Het is ongeveer een half uurtje rijden naar Augura Hills.
    Bij de inspectie was alles oké, alleen hadden we iets teveel mijlen gereden en moesten we daarvoor $24 bijbetalen.

We gaan met …

• Dag 21

Pasen

Het is vandaag 1e paasdag. Helaas hebben we nog maar 2 eitjes, dus het echte Paasgevoel is er niet. Morgen moeten we de camper inleveren, dus vandaag moet er ingepakt en opgeruimd worden.
    Vandaag wat foto's van het interieur van de camper.

• Dag 20

Santa Barbara

Vandaag nog een dagje toeren met de camper. We willen naar Santa Barbara via de Pacific Coast Highway 1. De mooiste weg ter wereld volgens de Amerikanen.
    In S.Barb zijn alleen parkeergarages en dat kunnen we met de camper beter niet proberen. We willen niet op de laatste dag …

• Dag 19

Goede Vrijdag

Vandaag lekker geluierd en alvast een beetje opgeruimd.
    Weer een walvis gezien. Prachtig om te zien, zomaar in de vrije natuur.

• Dag 18

Jarig

Vandaag ben ik jarig. Onze zoon belt klokslag 12 uur. De rest van familie en vrienden in NL staan niet zo stil bij de 9 uur tijdsverschil, dus 's nachts al diverse keren een sms en whatsapp berichtje gekregen.
    Rond het middaguur gaan we weer met de bus naar Santa …

• Dag 17

Santa Monica

Met de bus naar Santa Monica. De bus stopt vlak voor de camping en kost $1,85, maar bij het instappen vraagt de chauffeur voorzichtig hoe oud we zijn. Ik antwoord dat ik morgen 61 word. "Dan mag u de $3 houden en betaalt u $0,70 voor beiden"! Hilarisch …

• Dag 16

Malibu

Vandaag een heerlijke relaxdag. We lopen een eindje en kijken naar de bushalte en tijden.
    We genieten enorm van het uitzicht en hebben zelfs een walvis gespot.
    Het zonnetje heeft Cor wel rood doen verkleuren, maar dan kan iedereen bij thuiskomst ook zien dat we op vakantie zijn geweest, haha.

• Dag 15

Los Angeles

Terwijl we nog een aantal dagen over hebben, gaan we toch al naar ons eindadres. Dit keer hebben we wel gereserveerd op het Malibu RVpark.
    Maar eerst voor de laatste 5 dagen boodschappen inslaan onderweg.
    In LA 10 banen file. De afslag van I10 naar de Pacific Highway 1 zit …

• Dag 14

Wasdag

Na een karig ontbijt in de camper vertrekken we richting Californië.
    Opeens is daar een controlepost. Dit keer betreft het een agriculture control. Je mag geen fruit en groente meenemen naar Californië.
    Onderweg gegeten bij een jaren '50 diner. Heerlijk en heel leuk.
    In Calico Ghost Town naar de camping …

• Dag 13

Las Vegas

Vanmorgen gaan we voor een uitgebreid ontbijtbuffet in het hotel van CircusCircus. Voor $15 kun je het zo gek niet bedenken of het was aanwezig bij het buffet. Naast de gebruikelijke dingen als eieren, spek, worstjes e.d. ook beenham, karbonades, hamburgers enz. enz. En dan natuurlijk de zoetwaren nog …

• Dag 12

HooverDam

Onderweg kun je merken dat we in woestijn gebied rijden. Veel bloeiende cactussen.
    En dan rijden we over de nieuwe boogbrug bij de Hooverdam. Dit keer worden we grondig geïnspecteerd. Alle luiken moeten open, er wordt met een spiegeltje onder de camper gekeken en er stapt iemand naar binnen om …

• Dag 11

Purple Day

Vandaag is het purple day. Iedereen die met epilepsie te maken heeft draagt iets paars. Aangezien onze zoon een ernstige vorm van epilepsie heeft, draag ik een paars shirt.
    Vanaf de camping rijden we richting Flagstaff. Achteraf gezien, hadden we nog weer het park in moeten gaan. Maar we weten …

• Dag 10

Grand Canyon

Eerste stop bij een Navajo Trail, Little Colorado River. Het is het begin van de grote canyon. En natuurlijk weer heel veel kraampjes met indianenspullen.(Made in China)
    Het national park in. $25 voor 1-7 dagen. Bij de Desert View uitgebreid foto's gemaakt. Het blijft overweldigend en niet in foto's …

• Dag 9

Woestijn

We besluiten om van de I40 af te gaan en binnendoor richting Grand Canyon te gaan.
    We rijden Arizona binnen en zien naast de eindeloze woestijn, af een toe een indianendorpje van Navajo en Hopi. Uiteraard met de nodige souvenirwinkels.
    In Tuba City overnachten we op een camping achter een …

• Dag 8

Cadillac park

Voordat we richting Albuquerque vertrekken, gaan we eerst naar het Cadillac park. Hier staat een rijtje auto's met de neus in het zand gegraven. Ze zijn volgespoten met graffiti en je mag spuiten zoveel je wilt. Cor heeft onze namen ook vereeuwigd in de Texaanse woestijn.
    Dan verder op de …

• Dag 7

Amarillo

Vandaag is de eindbestemming Amarillo. We zitten inmiddels op de route66, al is daar weinig van te zien. Af en toe 'loop' door een dorpje van de historic route66.
    We rijden door het gebied van de Cherokee indianen. Echt een gebied zoals uit de cowboyfilms. Stralend blauwe lucht en het …

• Dag 6

Naar de Interstate 40

Op deze camping is een restaurantje voor het ontbijt. Daar genieten we dan ook heerlijk van. Full American: 2 eieren, spek, röstirondje, toast, jus, jam, koffie voor $6.50
    Na het ontbijt rijden we via een scenic road naar het noorden. Het is mistig en we rijden regelmatig boven de …

• Dag 5

Rustig aan vandaag

Vandaag rustig aan. Naar Little Rock in Arkansas. Het is duidelijk wie hier vandaan komt. Clintonhospital, Clintonboulevard, Clintonhighschool enz.
    In Hot Springs naar de Mall. Het is inmiddels lekker zonnig.
    Rond half vier zijn we op de KOA camping in Hot Springs. (40 dollar, full hooked up)
    Onze ogen uitgekeken …

• Dag 4

Memphis

We zijn weer vroeg wakker. Toch nog last van de jetlag. Maar wat heerlijk dat de kachel het doet. Buiten is het wat miezerig. Niet erg koud, maar toch.
    Een geroosterde boterham en douchen. Cor gaat naar de campingdouche, ik probeer de douche in de camper uit. Dat bevalt prima …

• Dag 3

Kachelreparatie

We hebben het vannacht erg koud gehad. Het vriest wel! Zelfs ijs aan de binnenkant van de ramen. De camper is niet geïsoleerd.
    Om 7 uur rijden we alweer, naar het zuiden. Na zo'n 500 km moeten we tanken. De benzine is hier duurder dan we verwachtten, maar zal nog …

• Dag 2

Camper ophalen

Het hotelontbijt blijkt pas vanaf 6 uur geserveerd te worden, terwijl de bus ook om 6 uur zal vertrekken. Dus naar de Mac aan de overkant.

Met 2 grote touringcars vertrekken we naar Middlebury. In de bus is Wifi, dus bijna iedereen zit met telefoon of tablet te klooien. De …

• Dag 1

Naar Chicago

Vliegreis van Amsterdam naar Chicago met United Airlines.

Alles prima geregeld door Jan Doets.

Goede vlucht en bij aankomst in Chicago is het verbluffend warm. Transfer naar hotel was wat chaotisch, omdat de vele mensen niet in het busje pasten en er een hele groep moest wachten.